معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته در نخستین دوره برگزاری جشنواره گیلاس حدود 14 هزار نفر به مسیر گردشگردی و طبیعت سر سبز روستاهای شیت و ولیدر در شهرستان طارم سفر کردند.
روستاهای هدف گردشگری 'شیت' و ' ولیدر' در ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان طارم در ورودی مسیر تهم - چورزق به این شهرستان واقع هستند.
علی اکبر شرفی افزود: پیش بینی می شود تعداد گردشگران در جشنواره امسال به 20 هزار نفر برسد.
وی اضافه کرد: در جشنواره امسال20 غرفه برای ارائه محصولات کشاورزی، صنایع دستی به بازدیدگان کنندگان پیش بینی شده است.
در جشنواره گیلاس، باغداران این منطقه برداشت گیلاس را آغاز و در همان محل به صورت مستقیم محصول خود را عرضه می کنند.
شرفی اظهار کرد: با اینکه سفر گردشگران و مشافران به روستاهای شیت و ولیدر طارم برای جشنواره گیلاس به طور معمول یک روزه است، ولی تمهیداتی نیز برای اقامت مسافران همچون تدارک خانه های گردشگری در منطقه و هماهنگی با مهمانسراهای ادارات در شهرستان طارم پیش بینی شده است.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به نقش و تاثیر جشنواره های محلی در رونق گردشگردی اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره زردآلو و طبخ ماهی در شهرستان ماهنشان، جشنواره گندم در شهرستان خدابنده، جشنواره انگور در شهرستان ابهر و جشنواره سیب در شهرستان خرمدره از دیگر جشنواره های محلی پیش بینی شده برای امسال در استان است.
وی افزود: برگزاری جشنواره های محلی و روستایی با تکیه بر تولیدات و توانمندی های هر منطقه علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی، نقش مهمی در تقویت اقتصاد محلی و رونق گردشگری دارد.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.