هدایت صفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس طی سال گذشته بالغ بر 16 میلیارد و 400 میلیون ریال( یک میلیارد و 640 میلیون تومان) زکات فطره در این استان جمع اوری شده بود و پیش بینی می شود رقم نهایی به 25 میلیارد ریال( 2 میلیارد و 500 میلیون تومان ) برسد و در واقع یک رکورد به شمار می رود.
وی یادآوری کرد: طی روز عید فطر یکهزار و 267 پایگاه جمع آوری زکات به ویژه با محوریت مساجد و با نظارت امام جماعت در این استان مستقر شده بود و تا کنون مبالغ جمع آوری رشد نشان می دهد.
صفری افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته وجوه جمع آوری شده حاصل از رکات فطره در همان روز و با هماهنگی انجام گرفته با بانک های ملی، ملت و توسعه تعاون به حساب خانوارهای نیازمند واریز شد.
وی بیان کرد: برخی از پایگاه های جمع آوری زکات نیز در میادین ،چهارراه ها و مصلی ها مستقر شده بود و در مجموع درآمد حاصل آن نیز به دلیل کثرت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد 60 درصد آن به این بخش و 40 درصد دیگر به مددجویان بهزیستی اختصاص یافته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: امسال در مقایسه با سال گذشته جمع آوری زکات در این استان به صورت متمرکز و با نظارت دبیرخانه شورای زکات انجام شد و این موضوع نتایج بهتری را به دنبال داشت.
وی اظهار کرد: براساس قانون زکات، تنها دبیرخانه شورای زکات موظف به دریافت زکات فطره بوده و در واقع تنها متولی جمع آوری زکات فطره در کشور است.
صفری افزود: دبیرخانه شورای زکات در استانها و شهرستانها نیز با نظر ائمه جمعه فعالیت می کنند و این شورا به منظور ساماندهی ، جمع آوری و هزینه کرد هدفمند و اثربخش این فریضه در حوزه محرومیت زدایی تشکیل شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خاطر نشان کرد: زکات فطره به عنوان یکی از واجبات دینی بوده و یکی از منابع مشخص شده در اقتصاد اسلامی برای کمک به فقرا و نیازمندان است.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.