محمد محمدی قیداری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از رویکردهای اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی مددجویان تحت پوشش و ایجاد اشتغال برای آنها است که جامعه هدف را به سمت خروج از چرخه حمایتی و استقلال مالی هدایت می کند.
وی اظهار کرد: تمامی افراد تحت پوشش اعم از گروه های معلولین، زنان سرپرست خانوار، زنان و فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست، معتادین بهبود یافته بر اساس دستور العمل آماده سازی شغلی که از طریق کمیته اشتغال و کارآفرینی ابلاغ شده و بصورت مستقل مشغول به کار شده اند، مشمول طرح بیمه خویش فرمایی می شوند.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان، تثبیت و ترغیب به اشتغال پایدار در راستای حمایت از کارآفرینی و توانمند سازی اقتصادی جامعه هدف، برخورداری مشمولین از مزایای بیمه، تغییر روشهای حمایتی مستقیم به رویکردهای بیمه ای، توانمند سازی افراد، گروه ها، خانواده ها در شناخت و دستیابی به منابع و فرصت ها را از اهداف اصلی این طرح ذکر کرد.
به گفته ی محمدی، با ایجاد تسهیلات ویژه برای کارفرمایان برای بکارگیری افراد تحت پوشش بهزیستی می‌توان اشتغال زیادی را برای جامعه هدف ایجاد کرد.
وی بیان کرد: شرایط برخورداری از بیمه سهم خویش فرما درج مشخصات جامعه هدف در بانک اطلاعات مددجویان ، آماده سازی شغلی جامعه هدف با رعایت قوانین، تائید شغل ایجاد شده برای جامعه هدف توسط کارآفرینان بوده و علاوه بر آن مدت پرداخت بیمه سهم خویش فرمائی حداکثر پنج سال است.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: بهزیستی درارتباط با صدور مجوز مراکز غیر دولتی، پرداخت بیمه سهم کارفرمایی ،خویش فرمایی و ارتقا معلولین ،معرفی به شرکتها و بخش های خصوصی، پرداخت تسهیلات و سرمایه کار بلاعوض در جهت توانمندسازی مددجویان را انجام می دهد.
وی اظهار کرد: بهزیستی با توجه به شرایط جسمانی مددجویان مبلغی را نیز به عنوان جبران نبود کارآیی به کارفرمایان می‌پردازد که اگر مددجویی مشکل جسمانی دارد برای جبران نداشتن کارایی اعتباری به کارفرما تزریق می‌شود.
محمدی خاطرنشان کرد: کارفرمایان علاوه بر پرداخت حق بیمه تسهیلات ویژه ای نیز برای به‌کارگیری افراد معلول می توانند دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته446 نفر مددجوی بهزیستی از طریق تسهیلات این اداره کل و دیگر بخش ها مشغول به کار شدند.
هم اکنون 21 هزار نفر مددجو تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان زنجان هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده:رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.