اسدالله درویش امیری شامگاه شنبه در جمع شماری از فعالان اقتصادی استان زنجان افزود: 320 میلیارد ریال از این رقم مربوط به جرایم مالیاتی بود.
وی یادآورشد: از سویی دولت باید با دقت به شرایط اقتصادی مردم توجه و شرایط را برای رونق اقتصادی آنان سهل و آسان کند و از سوی دیگر مردم هم در مقابل حقوق مشروع دولت را پرداخت کنند.
درویش امیری به تحقق بیش از 2 درصدی از رقم درآمد پیش بینی شده این استان طی سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این رقم در حالی محقق شد که دولت پنج هزار و 400 میلیارد ریال در قالب یارانه و 20 هزار میلیارد ریال در قالب اعتبارات جاری به این استان پرداخت کرد.
استاندار زنجان رقم اعتبار عمرانی این استان را طی سال 95 یک هزار و 190 میلیارد ریال برشمرد و گفت: این رقم در حالی پرداخت شد که استان سه هزار میلیارد ریال از محل خدمات ارائه شده آب، برق، گاز و تامین اجتماعی از مردم مطالبه دارد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این جلسه گفت: امروز مهمترین مساله کشور اقتصاد محسوب می شود که در قالب اشتغال خود را نشان داده است.
فریدون احمدی خاطرنشان کرد: لازمه حل این مساله و بهبود وضعیت اشتغال کشور جذب سرمایه است.
وی ادامه داد: برای بهبود فضای کسب و کار کشور، سالانه حداقل هفت هزار تریلیون ریال معادل 200 میلیارد دلار باید سرمایه گذاری ایجاد شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از افزایش میزان بیکاری در کشور مستلزم اشتغالزایی طی هر سال برای حداقل یک میلیون و 700 هزار نفر است.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی، نظام مالیاتی کشور که مسئولیت بخشی از کسب درآمد کشور را بر عهده دارد، با سختگیری های بی جای خود، زمینه فرار سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراهم نکند.
احمدی تصریح کرد: نظام مالیاتی باید کارهای خود را به گونه ای پیش ببرد که به شکل سیستماتیک جلوی فرار مالیاتی گرفته شود.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم اعتماد به مردم تاکید کرد و خواستار بهره گیری از توان اتحادیه های بخش خصوصی در بررسی اظهارنامه های واحدهای تولیدی و صنفی تخصصی شد.
در این مراسم که با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، نمایندگان واحدهای صنفی، تعاونی و تولیدی مشکلات خود در مطرح کردند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.