مسلمانان در هر جای دنیا که باشند، با همدیگر برادرند و این عرق دینی زمانی پررنگ تر می شود که جان گروهی از مسلمانان در خطر باشد و حیات آنان مورد ظلم واقع شود.
مردم زنجان با علم به همین موضوع، یکپارچه و به شکل گسترده با مشت هایی گره کرده، در راهپیمایی روز قدس حاضر شدند و خشم خود از سیاست های استکباری - صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.
در حالی که دمای هوای این شهر به 33 درجه سانتی گراد می رسید و آفتاب تیر ماه گرمای سطح خیابان ها را دو چندان می کرد، مردم زنجان با زبانی روزه و با دلی سرشار از انگیزه در میدان قائم شهر حاضر شدند و مسیر خیابان رهبری تا مصلای این شهر را طی کردند.
شهرداری برای خنک سازی هوا، خودروی آب پاشی تدارک دیده بود که بر سر روزه داران آب می پاشید تا تحمل گرما را برای روزه داران آسانتر کند.
همه گروه ها و اقشار سیاسی جدای از نگرش ها و سیاست هایی که دارند، در راهپیمایی روز قدس زنجان حاضر شدند و همرنگ با مردم شعار 'مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود خائن' سر دادند.
مردم زنجان مسیر میدان قائم تا مصلا را در حالی که پلاکاردها و پرچم های ایران و فلسطین را در دست داشتند، با مشت هایی گره کرده فریاد می زدند ' ای رهبر آزاده، آماده ایم، آماده'، 'این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده' و 'زنجانی لار اویاق دیر، انقلابا دیاق دیر'.
مردم زنجان آمده بودند تا با انجام رسالت هر ساله خود در ماه مبارک رمضان، این ماه را با دلی سرشار از تولی و تبری به اتمام برسانند.
روز قدس امسال در زنجان سرشار از بصیرت، ظلم و استکبار سیتزی و فریادها و مشت های حمایت از مظلوم بود.
گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستانهای استان زنجان نیز حاکی است مردم همیشه در صحنه ، مومن و روزه دار ابهر، خرمدره، خدابنده، سلطانیه، طارم، ایجرود و ماهنشان و بخشها و روستاهای این استان همزمان با مردم سراسر کشور با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از مردم ستمدیده فلسطین و خشم و انزجارشان را نسبت به اسرائیل غاصب اعلام کردند.
به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.