رسول منصوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی این استان امسال 210 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خریداری خواهد شد که 50 درصد آن به شهرستان خدابنده اختصاص دارد.
وی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها 37 هزار تن گندم نیز از کشاورزان شهرستان زنجان خریداری خواهد شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی نشان می دهد.
منصوری افزود: استان زنجان بیست و دومین استان در سطح کشور است که از امروز /پنجشنبه/ خرید گندم را آغاز کرده که این روند به تدریج طی روزهای آینده در شکل گسترده ای انجام می شود.
وی بیان کرد: با همکاری سازمان تعاون روستایی 40 مرکز خرید در فواصل تولید این محصول در مناطق مختلف این استان پیش بینی شده که 50 درصد این مراکز نیز در شهرستان خدابنده در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان ادامه داد: امسال بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل، پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان را برعهده دارد که این مبالغ با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
به گفته وی، پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان طی 2 مرحله ای خواهد بود، که در مرحله اول 50 درصد مبلغ به حساب خریدار واریز و مابقی نیز در پایان فصل خرید تسویه حساب می شود.
منصوری خاطرنشان کرد: خرید گندم مازاد بر نیازر کشاورزان این استان تا اوایل مهر امسال ادامه دارد و این روند به نحو مطلوبی انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، امسال گندم معمولی باقیمت مصوب و تضمینی 13هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود که این مبلغ سال گذشته 12 هزار و 705 ریال تعیین شده بود.
پارسال بالغ بر چهار هزار و 480 میلیارد ریال بابت خرید 352 هزار تن از این محصول در استان زنجان پرداخت شد.
این استان سال گذشته در تولید گندم رتبه هشتم و در ذخیره سازی این محصول نیز جزو استان های رده بالای کشوری بود.
طی سال های 92، 93، 94 و 95 به ترتیب 166 ،220 ،232 و 353 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان خریداری شد.
7320/ 6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.