به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان سید بیوک موسوی در جلسه مشترک با جمعی از اعضای منتخب پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر زنجان که با حضور فرماندار این شهرستان و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان برگزار شد، افزود: باید در برخورد با سرمایه گذاران به دور از دیدگاه های سرمایه گریزانه از سوی مسئولان شهری، تامین منافع سرمایه گذاران و شهروندان مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه هیچ دستگاهی حق ندارد منافع و مطالبات مردم را به مخاطره بیندازد.
وی ادامه داد: استفاده از برنامه های مدون در راستای توسعه و عمران شهری و نیز بهره گیری از ظرفیت های مختلف سرمایه گذاران بخش خصوصی و رفتار مناسب با آن‌ها، باید از سوی افراد توانمند و خوش فکر شورا که نمایندگان تام الاختیار تمام سلائق سیاسی در استان هستند، اجرا شود.
موسوی برقراری تعامل با سایر دستگاه های اجرایی، تشکیل اتاق فکر جهت بهره مندی از افکار مختلف نخبگان و نیز همدلی و هم‌افزایی اعضای شورا را از مهمترین عوامل کارکرد صحیح شورای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد و گفت: تاکنون اقدامات انجام شده متناسب با شأن شهروندان زنجانی نیست و باید با تغییر نگرش و نگاه مسئولانه به موضوعات مدیریت شهری و فارغ از رویکردهای سیاسی، به رفع مشکلات و معضلات مردم پرداخته شود.
وی افزود: توسعه و بهبود فضای شهری و تامین درآمد مورد نیاز جهت مدیریت شهر، نیازمند حضور افرادی کارآمد، متخصص، با نبوغ بالا در شوراهاست که توانمندی بالایی در مدیریت شهری و ایجاد هماهنگی میان دستگاه های اجرایی داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با انتقاد از نبود تحولات اثربخش در مدیریت شهری زنجان، بر ضرورت تغییر و پوست‌اندازی در مدیریت کلان شهرهای استان تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار نداریم که منتخبان شورا با هر عقبه فکری، سیاسی و جناحی به فعالیت های سیاسی در شورا بپردازند، چراکه مجموعه شورا و شهرداری باشگاه سیاسی نیست و افراد در این حوزه ها باید بر انجام ماموریت های شهری و رسیدگی به امورات مردم تمرکز داشته باشند.
موسوی با بیان اینکه موضوعات مرتبط با حوزه شهری در تمامی استان ها با چالش های متعددی مواجه است، اظهار کرد: چالش های وسیعی در موضوعات اجتماعی، زیست محیطی و شهرسازی زنجان وجود دارد که باید با تدبیر افراد متخصص، کاردان، خوش‌فکر و صاحب نظر برطرف شود.
وی توسعه یافتگی زنجان را بسیار نامتوازن توصیف کرد و گفت: از اعضای منتخب این شورا انتظار داریم با انسجام، همدلی، هم‌افزایی و همکاری، مسائل شهری را با جدیت پیگیری کنند.
موسوی حفظ شأن هر یک از اعضای شورا را مهم دانست و تاکید کرد: باید با نگاهی منصفانه به دور از محدودنگری، زمینه بهره مندی یکسان همه شهروندان از امکانات شهری را فراهم کرد تا با بازسازی بافت فرسوده و اتخاذ روش های مناسب، امکان توسعه و بهبود مناطق محروم شهرها فراهم شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه سبزه میدان به عنوان طرح پیشانی شهر زنجان تاکید کرد و تعامل و همراهی هرچه بیشتر اعضای شورا در راستای عملیاتی کردن تصمیمات اتخاذ شده و تعیین تکلیف این پروژه عمرانی مهم را خواستار شد.
وی خاطرنشان کرد: مدیران با جسارت فارغ از نگاه های متحجرانه و عملکرد انفعالی می توانند امکان تامین درآمد اجرای بزرگترین پروژه های عمرانی و توسعه مناطق محروم را فراهم آورند.
موسوی همچنین با ابراز تاسف از نبود حتی یک نماینده از قشر بانوان در ترکیب شورای اسلامی منتخب شهر زنجان، اظهار کرد: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت استان را تشکیل می دهند، عدم حضور حتی یک نماینده از این قشر در جمع اعضای منتخب شوراها مایه تاسف است.
وی با اشاره به ضرورت حضور بانوان در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی در تمامی سطوح جامعه، خاطرنشان کرد: بانوان همواره در طول تاریخ و در تمامی برهه های زمانی حضوری موثر در جامعه داشته اند و در تمامی ایام در کشور و استان نقش آفرین بوده اند.
معاون استاندار زنجان ابراز امیدواری کرد: اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر زنجان با استفاده از نظرات مشورتی بانوان صاحب نظر استان در حوزه های مختلف باید خلاء حضور بانوان در شورا را جبران کنند.
موسوی در ادامه با اشاره به برخی ضعف های اجرایی موجود در برگزاری انتخابات اخیر استان زنجان، یادآور شد: با وجود برخی کاستی ها در شیوه های برگزاری انتخابات، رقابت انتخاباتی کشور در فضایی سالم و در سطح استانداردهای منطقه ای و بین المللی برگزار شد.
7312/6085
دریافت: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.