به گزارش ایرنا، علی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تعداد تصادفات نشان دهنده این است که همشهریان زنجانی باید بیشتر به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند.
رییس دادگستری شهرستان زنجان با بیان اینکه آستانه تحمل افراد باید بالا باشد، گفت: اعسار، تامین خواسته، مطالبه وجه چک، مهریه، حل اختلاف کارگر با کارفرما از سایر موضوع های شکایت حقوقی شهرستان است.
اعسار به معنی رنج، سختی و نداشتن است و در اصطلاح حقوقی، زمانی که یک فرد به نوعی تمکن مالی ندارد، یا دارای اموال و سرمایه ای هست، اما در وضعیتی قرار دارد که امکان دسترسی به آن ها را ندارد، این فرد دچار اعسار شده و قادر به پرداخت بدهی هایش نیست.
وی به موضوع سایر پرونده های کیفری اشاره کرد و گفت: ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، سرقت مستوجب تعزیر، رانندگی بدون گواهی نامه و نگهداری مواد مخدر از جمله موضوعات کیفری پرونده های زنجان به شمار می آید.
محمدی به راه اندازی ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در سال گذشته خبر داد و تصرح کرد: با توجه به نبود زیرساخت های الکترونیکی شدن تمام رویه های قضایی، موفق شدیم از آبان سال گذشته تا کنون 30 درصد ابلاغ ها را به طور الکترونیکی انجام دهیم.
وی به اهمیت واحد ارشاد دادگستری اشاره و تاکید کرد: این واحد به طور میانگین روزانه به 140 متقاضی خدمات مشاوره ای رایگان برای کوتاه شدن مسیر قضایی و نوع شکایت و مراجعه ارائه می دهد.
رییس دادگستری شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: این واحد باعث شده تا تعداد پرونده های با ورودی صحیح افزایش داشته و اطاله دادرسی کاهش چشمگیری پیدا کند، همچنین این واحد یکی از واحدهای برتر کشور شده است.
وی با تاکید بر لزوم کاهش مدت زمان دادرسی در شهرستان، تاکید کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در سال گذشته 100 روز و در سال 94 این مدت 97 روز بوده است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.