مجتبی اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار و 500 تن از زمین های شهرستان طارم در سال زراعی 95 - 96 زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفته است.
وی تاکید کرد: پیش بینی می شود با برداشت 88 هزار و 750 تن از این محصول بیش از یک هزار و 331 میلیارد ریال عاید کشاورزان این شهرستان شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم، با بیان اینکه محصول گوجه فرنگی در بهمن هرسال در خزانه کشت و در فروردین به زمین منتقل می شود، افزود: برداشت آن نیز از نیمه دوم خرداد آغاز می شود.
اسکندری اظهارکرد: 2 هزار و 750 نفر در این شهرستان مشغول کشت این محصول هستند و از این طریق درآمد کسب می کنند.
وی ادامه داد: گوجه فرنگی تولیدی شهرستان طارم به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب منطقه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار و بیشتر به مصرف تازه خوری می رسد و مقداری نیز در صنایع تبدیلی استفاده می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: این محصول علاوه بر تامین نیاز استان زنجان به سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر و به بازار مصرف استان های تهران، آذربایجان غربی، قزوین، گیلان و آذربایجان شرقی ارسال می شود.
اسکندری، وای، الگانس، نان هنر، سوپرچیف را از ارقام گوجه فرنگی مورد کشت در شهرستان طارم برشمرد.
به گزارش ایرنا، با توجه به شرایط اقلیمی متفاوتی که این شهرستان دارد تنوع محصولات در این منطقه زیاد است به طوریکه سالانه بیش از50 نوع محصول زراعی و باغی در زمین های این شهرستان تولید و وارد بازار مصرف استان زنجان و سایر استان های همجوار و حتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.
زیتون، انار، انجیر، فندق، گردو، گیلاس، سیب، انگور، آلبالو، به، توت، گوجه سبز، هلو، آلو، زردآلو، آلوچه، پرتقال، نارنگی، نارنج، گلابی، خرمالو، سیر، برنج، بادام، نخود فرنگی، گوجه فرنگی، کرفس و غیره از جمله محصولات این شهرستان است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.