یحیی رحمتی روز دوشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان به افزایش میزان سفر گردشگرن به استان زنجان اشاره کرد و افزود: سال گذشته به دلیل افزایش مسافران و اقامت گردشگران در این استان، با مشکلات محسوسی مواجه شدیم که لازم است در سال جاری با برنامه ریزی های مناسب از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه سفرهای تابستانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: برنامه ریزی برای ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران، نظارت بر تاسیسات و مراکز خدماتی گردشگری، اجرای برنامه ای مختلف فرهنکی و هنری و اجرای تورهای استان گردی از جمله رئوس برنامه های طرح تابستانه امسال برای پذیرایی از گردشگران و مسافران هستند.
رحمتی به ضرورت توزیع زمانی و مکانی سفرها از طریق معرفی جاذبه های گردشگری در نقاط مختلف استان به گردشگران اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره گیلاس در روستای شیت طارم و جشنواره انگور در روستای درسجین شهرستان ابهر از جمله رویدادهایی است که میزبان مسافران تابستانی در استان می شوند.
به گزارش ایرنا، در روزهای هشتم و نهم تیرماه سال جاری، روستای شیت شهرستان طارم برای دومین بار میزبان برپایی دومین جشنواره گیلاس در استان زنجان می شود.
جشنواره انگور نیز اواخر شهریور امسال در روستای هدف گردشگری درسجین شهرستان ابهر برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: برای معرفی جاذبه های گردشگری استان و نیز راهنمایی گردشگران، 250 هزار نسخه اقلام تبلیغاتی در قالب بروشور و پوستر برای ارائه به مسافران تابستانی چاپ شده است.
به گزارش ایرنا، وجود بزرگترین گنبد آجری جهان، شگفت انگیزترین غار آهکی دنیا، مومیایی های مردان نمکی با قدمت بیش از 2 هزار سال، طولانی ترین بازار سر پوشیده جهان و مردمانی مهمان نواز، استان زنجان را به میزبانی پر جاذبه و مهربان برای مسافران و گردشگران تبدیل کرده است.
بنا به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، حدود یک هزار و 800 اثر تاریخی در سطح این استان شناسایی شده است که 746 مورد از آن ها در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده اند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.