به گزارش خبرآنلاین ؛ حسین جعفری در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، با بیان اینکه میزان صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان در سال 95 به میزان 50 هزار تن بوده، اظهار کرد: میزان صادرات محصولات کشاورزی استان طی سال 94 به میزان 39 هزارتن به ارزش 24 میلیون دلار بوده است.
وی به میزان صادرات محصولات کشاورزی استان در سال 93 اشاره کرد و افزود: در سال 93 ، 13 هزار تن محصولات کشاورزی استان به ارزش 24 میلیون دلار صادر شده بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه روند رو به رشد توسعه صادرات استان در سال 96 نیز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: رشد میزان صادرات محصولات کشاورزی استان در سه سال گذشته به دلیل سیاست های تشویقی و رویکردهای حمایتی این سازمان از واحدهای صادراتی استان بوده است.
وی استفاده از ارائه تسهیلات 9 درصدی برای نخستین بار در کشور جهت تشویق صادرکنندگان خبر داد و گفت: در سال گذشته سیاست های تشویقی همچون ارائه تسهیلات تشویقی به صادرکنندگان با بهره پایین در دستور کار قرار گرفت.
جعفری از تلاش این سازمان برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان برای توسعه صادرات گفت و تاکید کرد: تسهیلات 14 درصدی به میزان 336 میلیون تومان برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده و تسهلاتی با نرخ 11 درصد نیز برای توسعه صادرات محصولاتی همچون کشمش و لبنیات نیز اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به برخی پیشنهادات و اقدامات انجام شده طی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: پیشنهاد تشکیل شرکت هلدینگ محصولات کشاورزی با هماهنگی اتاق بازرگانی استان، اعزام گروه های تجاری به کشورهای خارجی، برگزاری جلسات میز تخصصی صادرات محصولات کشاورزی و نیز هماهنگی با رایزنان بازرگانی کشورهای روسیه و عراق در ایران از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 678782
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.