محمدحسین مقدم، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هرچند ادارات کل بهزیستی و ورزش و جوانان استان زنجان و فدراسیون این رشته ورزشی از ورزش نابینایان و کم بینایان استان حمایت می کنند اما با این وجود نیازمند حامی مالی مناسب است.
وی با بیان اینکه این هیات در اغلب مسابقات کشوری شرکت می کند اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده فدراسیون، این هیات سال گذشته توانست رتبه 13 کشوری را از آن خود کند و در زمان حاضر نیز برای حفظ و ارتقاء رتبه کسب شده، تلاش وافر می کند.
مقدم افزود: در زمان حاضر ورزش های نابینایان و کم بینایان این استان فقط در شهرهای زنجان و خدابنده از وجود هیات بهره مند است.
وی تعداد ورزشکاران فعال و تحت پوشش در ورزش نابینان و کم بینایان استان زنجان را حدود 70 نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد ورزشکار 32 نفر زن و مابقی نیز مرد هستند.
مقدم با بیان اینکه نابینایان و کم بینایان این استان در رشته های گلبال، دو و میدانی، شطرنج، فوتبال و شنا، فعال است افزود: این رشته ورزشی زنجان از وجود سه داور بین المللی 'محمدحسین مقدم، حمید ژاله چیان و لیلا یوزباشی' در رشته گلبال برخوردار است که اغلب نیز در مسابقات درون و برون مرزی حضور می یابند.
وی تعداد مربیان فعال این رشته ورزشی زنجان را هفت زن و مرد اعلام کرد و تصریح کرد: ورزش نابینان و کم بینایان استان زنجان برای رشد و توسعه از وجود و تجربه پیشکسوتانی چون ' اکبر عابدینی، رضا عابدینی، ناصر رستمی، رضا احمدی، رویا فرح روز و اسمر زارعی' بهره می گیرد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.