زعفر افشاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان خاطی به جرم تخریب لانه های این 2 قطعه کبک و آسیب وارد کردن به 15 تخم و به تور انداختن کبک ها، دستگیر شدند تا پاسخگوی تخلف خود در مراجع قضایی باشند.
وی اظهارکرد: این کمال بی انصافی است که در فصل جوجه دهی و در چنین موقعیتی حساس به لانه این پرندگان خوش الحان که وجودشان زیبایی خاصی را به دامان طبیعت می بخشد تعرض شود و به حتم مسببان این کار نابخردانه علاوه بر اعمال قانون
چوب کار خود را نیز خواهند خورد.
افشاری افزود: از این 2 شکارچی متخلف که شبانه دست به این تخلف زده بودند یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه چراغ قوه و 2 قطعه کبک زنده دست آمد.
وی با بیان اینکه این شکارچیان غیرمجاز دوشنبه شب در روستای طاهرآباد از حوزه دهستان تهم بخش مرکزی زنجان این تخلف را انجام داده بودند که ساعت 13 ظهر سه شنبه در دام گرفتار شدند، اظهار کرد: یکی از کبک ها در زیستگاه خود آزاد شد اما یکی دیگر از این کبک ها که قدرت پرواز نداشت به محل نگهداری حیات وحش آسیب دیده منتقل شد تا پس از تیمار و بهبود، رهاسازی شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: جریمه شکار هر قطعه کبک 2 میلیون ریال، تخریب لانه حدود 700 هزار ریال و آسیب رساندن به تخم ها 100 هزار ریال، است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.