داود کار گرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در صورت درخواست واحد تولیدی به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی از اداره کل استاندارد نسبت به انجام فرآیند بازرسی و نمونه برداری از محصولات واحد تولیدی اقدام می شود.
وی اظهار کرد: در صورت انطباق فرآورده با استاندارد ملی مربوطه و مناسب بودن شرایط تولیدی واحد نسبت به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی به فرآورده های مذکور مبادرت می شود.
کارگرزاده افزود: هم اکنون این استان دارای یک واحد تولیدی فعال در زمینه تولید نان های حجیم است که تحت کنترل و نظارت اداره کل استاندارد قرار دارد.
وی بیان کرد: علاوه بر آن، کارشناسان این اداره کل نظارت، بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی آرد استان را در برنامه کاری خود قرار داشته و نظارت های لازم بر کیفیت آردهای تولیدی را مطابق با استاندارد ملی مربوطه انجام می دهند.
وی ابراز کرد: در صورت بی انطباقی فرآورده با استاندارد ملی مربوطه تذکر و اخطارهای لازم به واحد تولیدی مربوطه اعلام می شود و در نهایت مطابق با مقررات سازمان ملی استاندارد ایران با واحدهای تولیدی متخلف برخوردهای لازم انجام می شود.
کارگرزاده خاطرنشان کرد: کالاهای مشمول استاندارد اجباری، تولید کننده باید پروانه استاندارد داشته باشد اما در استاندارد تشویقی اخذ پروانه اختیاری است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.