سید رضا موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حوزه پسماند یک قانون جامع مدیریت پسماند وجود دارد که تکالیف دستگاه های مختلف را در این زمینه مشخص کرده است.
وی یادآورشد: از جمله دستگاه هایی که مسئولیت جدی برای مدیریت پسماندها دارند، شهرداری ها و دهیاری ها هستند.
موسوی اظهار کرد: به استثنای شهر زنجان، در هیچ از شهرهای این استان برنامه ای برای مدیریت پسماندها وجود ندارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: موضوع مدیریت پسماند شهرها و روستاها در کارگروه مدیریت پسماند برای تعیین خط مشی و چارچوب عملیاتی در این رابطه مطرح شده است.
وی خاطرنشان کرد: آخرین اقدام انجام شده در این کارگروه، ارائه گزارشی در خصوص فعال سازی یک دستگاه زباله سوز در شهر زنجان با سرمایه گذاری خارجی بود.
موسوی ادامه داد: در صورت فعال سازی این دستگاه زباله سوز، علاوه بر آنکه تمام زباله های سطح این استان مدیریت خواهند شد، می توان زباله هایی از سایر استان های همجوار هم وارد کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از احتمال نصب این دستگاه در محل فعلی دفع زباله های شهر زنجان خبر داد و گفت: غیر از این اقدام، تا این لحظه پسماندها به خوبی مدیریت نمی شود و نخستین دستگاه مسئولی که باید در این زمینه وارد شده و دست به کار شود، بر اساس قانون وزارت کشور است.
وی تاکید کرد: وزارت کشور باید اقدامات لازم را برای مطالعه و تحقیق در خصوص نحوه امحا و دفن زباله ها انجام و اعتبارات مورد نیاز را در این رابطه اختصاص دهد.
موسوی اضافه کرد: سال گذشته به غیر از سه شهر ارمغانخانه، صائین قلعه و هیدج که اعتبار خوبی برای مدیریت پسماند دریافت کردند، سایر شهرداری ها اقدام قابل توجهی در این رابطه انجام ندادند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: انتظار می رود شهرداری ها حداقل یک مطالعه در رابطه با نحوه مدیریت پسماندها انجام دهند.
روزانه در شهر زنجان بیش از 350 تن زباله تولید و در منطقه مهتر زنجان دفن می شود و شهرداری این شهر از 6 سال قبل پیگیر مدیریت این پسماندها با راه اندازی کارخانه زباله سوز با امحای آنهاست.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.