مسعود علیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی چند سال گذشته در سقف سنی زنان خانه دار برای ثبت نام در بیمه تامین اجتماعی، محدودیت هایی وجود داشت که هم اکنون با تسهیلات فراهم شده، این قشر می توانند تا سقف 50 سال به این کار مبادرت کنند.
و ی اظهار کرد: بر این اساس زنانه خانه دار به صورت خود اظهاری، با عنوان شغلی 'خانه دار' اقدام به پرداخت حق بیمه خود می کنند و از تعهدات قانونی تامین اجتماعی در بازنشستگی و دیگر خدمات بهره مند می شوند.
علیاری افزود: زنان خانه دار به شرط داشتن سابقه بیمه ای، بیش از سقف 50 سال هم می توانند از خدمات بیمه ای ارائه شده بهره مند شوند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: زنان خانه دار در صورت تمایل می توانند در سه آیتم در نظر گرفته 12، 14 و 18درصد حداقل دستمزد شامل مزایای بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، بازنشستگی و بازماندگان، بازنشستگی و از کار افتادگی و بازماندگان از مزایای بیمه استفاده کنند.
وی بیان کرد: زنان خانه دار متقاضی می توانند با دردست داشتن کپی شناسنامه، کارت ملی و تکمیل فرم مربوطه و در صورت وجود افراد تحت تکفل نسبت به این کار مبادرت کنند.
علیاری افزود: شمار مراجعه کنندگان برای بیمه زنان خانه دار رضایتبخش بوده و در این میان اطلاع رسانی های کافی نقش سازنده ای در افزایش تعداد افراد تحت پوشش در این بخش دارد.
به گفته وی، تا کنون یکهزار و 200 نفر از زنان خانه دار این استان بیمه شده اند و محدویتی در این ارتباط وجود ندارد.
طرح بیمه زنان از سال 94 در این استان آغاز شده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.