محمود علیمحمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین بخش تولید صنایع دستی استان در حوزه صنایع فلزی است، افزود: علاوه بر چاقو سازی که زنجان قطب این صنعت در کشور محسوب می شود، در مسگری و ملیله کاری نیز ظرفیت های بسیار بالایی در استان وجود دارد و زنجان در این زمینه صاحب تکنیک های تولید خاص خود است.
وی ادامه داد: در سال های گذشته فعالیت در زمینه زیورآلات دستی از جمله انگشترسازی نیز در زنجان رونق خوبی پیدا کرده است و در زمان حاضر افراد بسیار متبحری در این حوزه مشغول فعالیت هستند.
علیمحمدی افزود: در کنار فعالیت های دیگری همچون گلیم بافی، صنایع چوبی، مجموعه های نگارگری، سفال گری و طراحی لباس های سنتی در استان زنجان، فعالیت های جدیدی نیز همچون میناکاری و قلم زنی به سبک اصفهان در این استان رونق پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه زنجان طی 50 سال گذشته قطب حکاکی بر روی فلز (کنده کاری مس) در کشور بود، اظهار کرد: با وجود افولی که در چند سال اخیر، این رشته با آن مواجه بود، اکنون شاهد رونق دوباره آن در استان هستیم.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه حدود سه هزار نفر از فعالان حوزه صنایع دستی در این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، اظهار کرد: از سال 93 تا کنون به دلیل مشکلاتی که در خصوص تامین اعتبار لازم برای بیمه فعالان صنایع دستی به وجود آمد، ادامه روند بیمه فعالان این حوزه معلق شده است که امیدواریم با پی گیری های انجام شده و تامین اعتبار لازم، بیمه فعالان حوزه صنایع دستی دوباره از سر گرفته شود.
6085/7312
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.