شهرام طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهداف برجام با تغییر و به روز رسانی زیر ساخت های شبکه بانکی کشور محقق می شود.
وی یادآورشد: هم اکنون در اجرای مفاد برجام مشکل کشور، تحریم نیست، بلکه مساله، نبود تناسب تکنولوژیکی میان بانک های ایران و کشورهای اروپایی و پیشرفته است.
طهماسبی اظهار کرد: در فاصله ای که ایران از اقتصاد جهانی کنار گذاشته شده بود، سیستم بانکی در عمل علاوه بر آنکه هیچ پیشرفتی نداشت، پسرفت هم داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: همان اتفاقی که با تعطیلی سازمان برنامه و بودجه، برای سیستم برنامه ریزی کشور رخ داد، برای سیستم بانکی هم روی داد.
وی خاطرنشان کرد: مغز سیستم برنامه ریزی کشور از کار افتاد و بانک هم که بخشی از این سیستم بود کنار گذاشته شد.
طهماسبی تصریح کرد: در یک دوره چند ساله ایران با رکود بانکی و تصمیم های بانکی مواجه و شورای پول و اعتبار که یک شورای مستقل بود، به طور کامل زیر نظر دولت قرار گرفت و مسائل آن از سوی دولت هدایت شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: پس از آن، ما نتوانستیم، تکنولوژی بانکی، نرم افزارهای موجود و ساختاری که باید در مراودات بین المللی باشد را توسعه دهیم در حالی که طی این مدت تکنولوژی کشورهای پیشرفته و اروپایی به شکل مستمر در حال پیشرفت و به روزرسانی بود.
وی تاکید کرد: فاصله بین ما زیاد است و باید این فاصله را کم کنیم و برای آن نیاز به سرمایه گذاری در حوزه های تکنولوژیکی داریم و اگر این اتفاق بیفتد مشکلی برای برجام و مراودات منابع مالی و ارزی نخواهیم داشت.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.