اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان افزود: مدیران به دنبال جذب اعتبار از منابع ملی باشند و سر تقسیم سه هزار و 670 میلیارد ریال بودجه عمرانی استانی چانه زنی نکنند.
وی یادآورشد: سه هزار و 670 میلیارد ریال بودجه عمرانی این استان، برای 500 پروژه تعریف شده و 123 پروژه نیمه تمام در این استان اختصاص یافته است، این در حالی که است که کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل 123 پروژه نیمه تمام به 6 هزار میلیارد ریال می رسد.
درویش امیری اظهار کرد: مدیران باید پیگیری لازم برای دریافت سهم استان از منابع ملی را داشته باشند تا بتوانند منابع مالی اجرای پروژه ها را فراهم کنند.
استاندار زنجان گفت: این پیگیری برای تامین اعتبار از محل ملی، مهمترین انتظاری است که از تمام مدیران دستگاه های اجرایی دارم.
وی به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در دریافت تعهد پرداخت 80 درصدی اعتبار مورد نیاز برای احداث خانه های بهداشت و سلامت روستایی اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس این تعهد بنا شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 80 درصد و استان زنجان 20 درصد اعتبار مورد نیاز برای احداث 226 خانه بهداشت و سلامت در 226 نقطه روستایی را تامین کنند.
درویش امیری ادامه داد: در موضوع اعتبار مورد نیاز برای مطالعه و اکتشاف معادن هم دستگاه مربوطه باید پیگیری لازم را برای دریافت اعتبار مورد نیاز داشته باشد چرا که معادن جزء انفال محسوب و درآمد آن به خزانه واریز می شود.
استاندار زنجان گفت: در چنین شرایطی دستگاه ذیربط باید اعتبار لازم برای اکتشاف و مطالعه معادن را از وزارتخانه مربوطه و اعتبار ملی تامین کند.
وی تاکید کرد: هرچه ارتباطات مدیران با دستگاه های مرکزی بیشتر باشد، بهتر می توانند اعتبارات مورد نیاز را جذب استان کنند.
درویش امیری به افزایش 9.6 درصدی میزان درآمدهای استان نسبت به درآمد سال 95 اشاره کرد و میزان افزایش درآمد سال گذشته نسبت به سال 94 را 17 درصد برشمرد.
استاندار زنجان گفت: در مقایسه میزان افزایش پیش بینی شده برای درآمد سال 96، کمتر از میزان افزایش درآمد پیش بینی و محقق شده برای سال 95 محسوب می شود.
وی اضافه کرد: 57 درصد کل درآمدهای این استان مشمول مالیات است که فقط 2.2 درصد آن از درآمد دریافتی از اصناف تامین خواهد شد.
درویش امیری ابراز کرد: سال گذشته درآمد 6 هزار و 680 میلیارد ریالی محقق و امسال درآمد هفت هزار و 310 میلیارد ریالی پیش بینی شده است.
استاندار زنجان از تخصیص 662 میلیارد ریال برای ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی خبر داد و نکته قابل توجه بودجه سال 96 را سه برابر شدن سهم این استان از درآمدهای نفت برشمرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: دولت در سال جاری 1.5 میلیارد دلار برای برنامه های توسعه ای و اشتغالزایی بخش روستاها در نظر گرفته است.
شهرام طهماسبی افزود: حجم منابع استانی در بودجه سال 96, 250 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است و در صورت استمرار این میزان تامین منابع در برنامه شسم توسعه و دولت دوازدهم, می توان شاهد پیشرفت سریعتر تمام بخش های کشور بود.
وی یادآورشد: اعتبارات قابل توزیع استان زنجان از یک هزار و 200 میلیارد ریال سال گذشته به 2 هزار و 600 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.
طهماسبی اظهار کرد: اعتباری در این استان از محل0.27 درصد مالیات بر ارزش افزوده معادل 120میلیارد ریال در بخش ورزش پیش بینی شده است.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.