به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، افزود: تربیت نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشور است.
حجت الاسلام خاتمی اظهار کرد: توجه به آموزش قرآن در 2 رده معلمان و دانش آموزان، یکی از موارد اهمیت به تربیت مناسب دانش آموزان محسوب می شود.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه تعامل با یکدیگر برای رسیدن به اهداف والا لازم است، گفت: باید دانش آموزان را به عنوان مدیران و دست اندرکاران نسل آینده قبول کرده و به آنها توجه کنیم.
وی با اشاره به نبود فرش و موکت برای راه اندازی نمازخانه در برخی از مدارس، تاکید کرد: یکی از راه های مفروش کردن نمازخانه ها تعامل مدیر مدرسه با همسایگان، خیران و والدین دانش آموزان است.
حجت الاسلام خاتمی با انتقاد از برخی شبه افکنی ها علیه آموزش و پرورش در ارتباط با سند 2030، افزود: آموزش و پرورش باید در مقابل هجمه ها از خود دفاع کند و مدیران این نهاد از این نوع مسائل شبهه زدایی کنند.
امام جمعه زنجان با تاکید بر اهمیت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، گفت: با وضع موجود و برای شبهه زدایی، دبیران و مدیران مدارس و ادارات دوباره این سند را مطالعه کنند.
وی با اشاره به نقش والدین در کنترل رفتار فرزندان در محیط بیرون از خانه، تصریح کرد: نباید خانواده ها به تربیت فرزندانشان کم توجه یا بی توجه باشند، چرا که تبعات این موضوع به جامعه نیز انعکاس خواهد یافت.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه گفت: شاداب سازی دانش آموزان به ویژه در مدارس از اهداف عمده اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.
ذبیح الله تاراسی افزود: در همین راستا سومین المپیاد ورزشی در بیش از یک هزار مدرسه با حضور 60 هزار دانش آموز برگزار شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون یک هزار و 100 مدرسه در استان زنجان مجری طرح ورزش صبحگاهی در مدارس هستند.
به گزارش ایرنا، جلسه شورای آموزش و پرورش استان در ماه رمضان با حضور مدیران ارشد آموزشی استان و سایر اعضا به ریاست استاندار زنجان برگزار شد.
هم اکنون قریب 180 هزار دانش آموز در دوره روزانه در استان زنجان در حال تحصیل هستند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.