حسین جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته بیش از 352 هزار تن گندم، پنج هزار و 215 تن جو و 336 تن کلزا به شکل تضمینی خریداری شد.
وی یادآورشد: این رویه در سال جاری هم متناسب با تولید و نیاز استان استمرار خواهد داشت.
جعفری به برنامه های تنظیم بازار این سازمان اشاره و اظهار کرد: کنترل بازار و قیمت محصولات کشاورزی و دامی یکی از مهم ترین مسئولیت های این سازمان است و به شکل مستمر دنبال می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به افزایش قیمت جهانی کشمش طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: دولت برای حمایت از تاکداران و جلوگیری از متضرر شدن آنان، اقدام به خرید حمایتی این محصول و پرداخت پنج هزار ریال به ازای هر یک کیلوگرم کشمش کرد.
وی خاطرنشان کرد: در نتیجه اجرای این سیاست، سه هزار و 400 تن کشمش به ارزش 105 میلیارد ریال خرید حمایتی شد.
جعفری ادامه داد: خرید حمایتی گوجه فرنگی به مقدار 631 تن و ارزش بیش از 2 میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه تنظیم بازار سال گذشته محسوب می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به نوسان قیمت مرغ در ماه های پایانی سال گذشته اشاره کرد و از خرید تضمینی مرغ به مقدار 837 تن به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال با مسئولیت شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد.
وی خرید توافقی انواع محصولات کشاورزی به مقدار چهار هزار و 460 تن و ارزش بیش از 42 میلیارد ریال با هدف کاهش نوسانات بازار و حمایت از تولید کننده را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد.
جعفری به هدف گذاری و پیگیری ویژه برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز این استان اشاره و اضافه کرد: سال گذشته با همین برنامه در حدود 49 هزار و 570 تن به ارزش 36 میلیون دلار صادرات انواع محصولات کشاورزی ثبت شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تامین، تخصیص و معرفی تسهیلات توسعه صادرات محصولات کشاورزی بالغ بر 350 میلیارد ریال از دیگر اقدامات در زمینه صادرات محصولات این بخش بود.
وی از تامین، تخصیص و پرداخت 100 درصدی جایزه صادراتی سیب زمینی در وجه تجار و صادر کنندگان محصول خبر داد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.