احد یاغموری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایستگاه های خودکار هواشناسی این استان وضعیت دمای هوا و خاک، رطوبت، بارش، سرعت باد، فشار هوا، تابش خورشیدی را جمع آوری می کند و سپس این داده ها تجزیه و تحلیل می شوند.
وی اظهار کرد: ایستگاه های خودکار هواشناسی اطلاعات را به شکل لحظه ای جمع آوری می کند و این در حالی است که در اداره های هواشناسی این وضعیت هر ساعت یکبار رصد می شود.
یاغموری افزود: این تجهیزات از کشورهای خارج خریداری شده است و درصورت معیوب شدن یکی از قطعات آن، هزینه زیادی را می طلبد و بر این اساس به روز رسانی آن اهمیت ویژه ای دارد.
وی بیان کرد: به دلیل محدویت های منابع مالی و اعتباری تمامی ایستگاه های خودکار هواشناسی نصب شده استان در شرایط ایده آل قرار ندارد و متاسفانه موضوع دیگری که وجود دارد این است که این تجهیزات در اداره های مختلفی نصب شده و برنامه های توسعه ای متولیان، به جابجایی منجر شده که این کار، سابقه آماری را از بین می برد.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی سال های گذشته با نصب این تجهیزات در اداره ها تعهدی اخذ نشد و این مشکلاتی را موجب شده و تلاش می شود این موضوع دیگر تکرار نشود.
وی اظهار کرد: ایستگاه های خودکار هواشناسی در اداره های مختلفی نصب شده و بر این اساس مشکل قطعی برق و یا تلفن وجود دارد و با توجه به کمبود پرسنل امکان رسیدگی و بازدید مستمر وجود ندارد.
یاغموری خاطرنشان کرد: اطلاعات ایستگاه های خودکار هواشناسی اهمیت زیادی دارد، چرا که این موارد موقعیت های خاص هواشناسی را ارائه می کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این استان هشت ایستگاه هواشناسی فعال دارد که 2 ایستگاه آن در فرودگاه برای اطلاعات امنیتی و هوانوردی پروازها و دیگری در منطقه خیرآباد برای اطلاعات هواشناسی محصولات کشاورزی واقع شده است.
7320/
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.