داود کارگرزاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان و کارشناسان این اداره کل در ماه مبارک رمضان به مراکز تولید زولبیا و بامیه مراجعه کرده و مراکز فوق نیز مکلف هستند در تولید محصول خود از روغن های خوراکی که دارای نشان استاندارد و روغن های مخصوص سرخ کردنی، که در مقابل حرارات دارای مقاومت بالایی باشند، استفاده کنند.
وی اظهار کرد: بر این اساس طی این ماه مبارک، بدلیل خرید و استفاده عموم از کالاهای پر مصرف بویژه مواد غذایی نظارت ها توسط کارشناسان این اداره کل بیش از گذشته افزایش می یابد.
کارگرزاده، کالاهای پر مصرف مشمول نظارت در حوزه صنایع غذایی را روغن سرخ کردنی، روغن خوراکی مصرف خانوار، انواع رنگ زعفران، کشک مایع، شیر پاستوریزه، شیر فرادما، کره ،کره گیاهی، پنیر تازه، شکر، چای معطر و چای سیاه ذکر کرد.
وی ابراز کرد: بر این اساس کارشناسان این اداره به مراکز عرضه و فروش این کالاها مراجعه می کنند و کیفیت کالای فوق را از حیث داشتن علامت استاندارد، تاریخ اعتبار مصرف، پروانه کاربرد علامت استاندارد، شرایط نگهداری صحیح و وضعیت ظاهری محصولات مورد بازرسی قرار داده و کنترل های لازم را خواهند داشت.
وی بیان کرد: علاوه بر آن، ترازوهای توزین سبک که در مراکز عرضه و فروش از جمله بازار مورد استفاده قرار می گیرد،آزمایشگاه صلاحیت شده ای در قالب اکیپ کارشناسی مراجعه می کنند و از جهت کالیبره بودن و صحت عملکرد ترازو کنترل های لازم را انجام می دهند.
مدیر کل استاندارد استان زنجان ادامه داد: کارشناسان این اداره کل در طول ماه مبارک رمضان به صورت روزانه از واحدهای یاد شده بازدید و کنترل های لازم را انجام خواهند داد.
کارگرزاده افزود: همشهریان نیزمی توانند به صورت خود کنترلی نیز وارد عمل شود به این شکل که زیر علامت استاندارد هر کالایی کد 10 رقمی درج شده که می توانند آن را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال کنند و پس از این اقدام، از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد و مشخصات محصول اطمینان حاصل کنند.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت شکایت و مشاهده کالاهای غیر استاندارد موارد را به سامانه 1517 اطلاع دهند که بلافاصله موارد بررسی و نتیجه آن اعلام می شود.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.