به گزارش خبرآنلاین؛ خلیل آقاجانلو ظهر، در جلسه بهبود ظرفیت زنان روستایی در مدیریت پایدار منابع طبیعی، به ظرفیت‌های مختلف حوضه آبخیز آرپاچای در ایجاد توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها کشت و توسعه گیاهان دارویی است.

وی اظهار کرد: در برخی از روستاهای استان زنجان فقر مادی حاکم است و این فقر نسبی به دلیل وابستگی روستاییان به منابعی چون آب است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به حوضه آبخیز آرپاچای به عنوان حوضه پایلوت انتخاب شده است اشاره کرد و گفت: در این طرح اهداف توسعه پایدار برای منطقه روستایی پیش‌بینی شده است.

آقاجانلو تاکید با بیان اینکه رویکرد یونسکو در حوزه فرهنگ‌سازی است و این سازمان بر آموزش زنان روستایی به عنوان افراد موثر در پیشرفت جوامع و تربیت نسل‌ها آینده، تاکید دارد، ادامه داد: ۴۰ روستا برای توسعه پایدار روستایی در سطح استان زنجان انتخاب شده است و از این تعداد هفت روستا در حوضه آبخیز آرپاچای قرار دارد.

آقاجانلو افزود: آموزش و توانمندسازی بهره‌برداران از مهم‌ترین محورهای طرح مدیریت یکپارچه حوضه آبخیز آرپاچای در استان زنجان است و در همین زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی برای اهالی روستاها پیش بینی شده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 656809
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.