نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه جوانان را با رشادت های رزمندگان دفاع مقدس آشنا کنید، گفت: رزمندگان با دست خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت الله علی‌خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان صبح امروز (3 خرداد) در مراسم مشترک نیرو‌های مسلح اظهار کرد: این انقلاب یک پدیده بی نظیر در تاریخ حیات سیاسی بود.

وی با یادآوری اینکه دفاع مقدس پدیده جدیدی در تاریخ بود، ادامه داد: کشورهای بسیاری به عراق در جنگ تحمیلی کمک می کردند و این در حالی بود که رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمنان ایستادند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در فتح خرمشهر دشمن با 48 یگان و لشکر با آمادگی کامل در برابر نیروهای ایران، خرمشهر را مورد هدف قرار دادند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمن با نیروهای کارآزموده و سازماندهی شده و با پشتیبانی 800 قبضه توپ، 5 هزارو 400 تانک و نفر بر، 400 قبضه توپ ضد هوایی، 366 فروند هواپیمای جنگی، 400 بالگرد به کشور ما حمله کردند، تصریح کرد: دشمن محاسبه کرده بود در عرض سه روز کار را تمام کند ولی مقاومت رزمندگان این نقشه دشمن را برملا کرد.

وی به دفاع جانانه 34 روزه رزمندگان در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این شهر 19 ماه  در اشغال دشمن بود که جنایت های بسیاری در این مدت انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر از افتخارات کشور است و بایستی به نسل جوان منتقل شود، افزود: صدام با حمایت آمریکا این جنگ را آغاز کرد و جوانان باید بدانند که آمریکا هیچگاه دوست ایران نبوده و نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.