معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان روز چهارشنبه در مراسم رونمایی این پنج کتاب افزود: این معاونت از سال گذشته و با کمک دستگاه های متولی چاپ حدود 15 جلد کتاب در حوزه خاطرات شفاهی دفاع مقدس را توسط راویان و نویسندگان در دستور کار خود قرار داده است.
سعید صفوی افزود: بر این اساس طی سوم خرداد سال گذشته پنج جلد کتاب در این حوزه رونمایی شد و با توجه به پیشنهادات نویسندگان در قالب برنامه مستقل، این موضوع مورد توجه قرار گرفت و طی 18 اسفند کتاب'جرعه آخر' همزمان با سالروز 'شهید یدالله ندرلو' رونمایی شد.
وی بیان کرد: امسال نیز پنج کتاب در حوزه کودکان و نوجوانان توسط نویسندگان با هدف انتقال خاطرات دفاع مقدس به این قشر چاپ شده است که این اقدام می تواند به نهادینه شدن این امر مهم منجر شود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان ادامه داد: این تعداد کتاب در پنج هزار نسخه چاپ شده و علاقمندان به ویژه نوجوانان و جوانان می توانند نسبت به خرید انها اقدام کنند.
وی ابراز کرد: در گذشته فعالیت شهرداری ها بیشتر خدماتی و اجرایی بود، اما امروزه با گسترش شهرنشینی و در کنار انجام ماموریت ها یک نهاد فرهنگی و اجتماعی نیز به شمار می رود و توانسته اقدامات موثری را در این بخش انجام دهد.
به گفته فرآیند تحقیق، گرد آوری وخاطرات راویان با همکاری شهرداری ، اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا، پنج کتب رونمایی شده شامل سه کتاب داستان و 2 کتاب شعری با عنوانین ' خانه دوست کجاست'، ' قاصدک'، ' جشن تولد'، ' راز انباری قدیمی'، ' صدای پای پاییز' است .
8068/7330
خبرنگار: اعظم شامی *** انشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.