علاءالدین کریمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمک ها در بازه 45 روز یکبار و در قالب بسته های غذایی یا سایر هزینه ها، به خانواده مددجویان داده می شود.
مدیرکل زندان های استان زنجان با بیان اینکه پنجم خرداد روز حمایت از خانواده زندانیان است، گفت: با توجه به اینکه در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم، خوب است هرکسی به هر میزانی که توانایی مالی وی اجازه می دهد، با همکاری انجمن حمایت از زندانیان، به خانواده مددجویان کمک نماید.
کریمی اظهار کرد: برای ممانعت از آسیب های اجتماعی بیشتر در خانواده زندانیان، این انجمن در قالب نقدی و غیر نقدی به این خانواده ها کمک می کند.
کریمی تاکید کرد: کمک هزینه تحصیلی به زندانی و خانواده زندانی به ازای هر نفر تا چهار میلیون ریال، کمک هزینه درمان و سایر هزینه های مورد نیاز خانوارها از جمله اهداف انجمن حمایت از زندانیان است.
وی به ضرورت جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی در بین زندانیان و خانواده آنها اشاره کرد و گفت: هر بسته حمایتی 14 قلم کالا داشته و به طور متوسط 2 میلیون ریال ارزش مادی دارد.
مدیر کل زندان های استان زنجان اظهار کرد: برنج، روغن، گوشت، قند، کنسرو ماهی، انواع شوینده، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، پنیر، مربا و انواع حبوبات برخی از جمله محتوای بسته های غذایی به شمار می رود.
کریمی با بیان اینکه فقر به عنوان عامل اصلی آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان به شمار می آید، گفت: بسیار مشاهده شده خانواده ای که سرپرست خود را از دست داده و برای تامین معیشت خانواده، از روی ناچاری به سرقت، مواد فروشی و سایر ناهنجاری ها رو آورده است.
مدیر کل زندان های استان زنجان خاطر نشان کرد: در سال گذشته 89 دوره آموزشی در 34 رشته برگزار شد و از یک هزار و 100 شرکت کننده 828 نفر موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای شدند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون انجمن حمایت از ندانیان بیش از 500 خانواده را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده و از برترین انجمن های کشور در این حوزه است.
این انجمن در مقایسه با استان های بزرگی مانند تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیش از سه سال متوالی رتبه نخست درآمد و خدمات را در سطح کشور به دست می آورد.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.