حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح زنجان که به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر و با حضور استاندار و تنی چند از مسئولان در پادگان شهید محلاتی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار شد افزود: فتح خرمشهر یک پدیده جدید بود و رزمندگان اسلام در مقابل سربازان آماده و مجهز رژیم متجاوز بعث عراق و حامیان این رژیم، تمام قد و استوار ایستادند و با زمینگیر کردن آنها حماسه هایی بی بدیل آفریدند که هرگز فراموش نخواهد شد.
وی اظهار کرد: رژیم بعث عراق به پشتیبانی استکبار جهانی و دیگر دشمنان ایران اسلامی خرمشهر را در حمله غافلگیرانه تحت اشغال خود درآورد و جنایت های زیادی را نیز رقم زد اما با رهبری های داهیانه امام راحل، زنان و مردان در دفاع از شهر سلاح در دست گرفته و دوشادوش رزمندگان اسلام، جانانه جنگیدند و در نهایت آن را آزاد کردند که این قابل ارج است.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه قریب 34 سال از این حادثه بزرگ می گذرد افزود: باید خاطرات تلخ و شیرین فتح خرمشهر و ایثار و رشادتهای رزمندگان اسلام و مردم این دیار را به دقت مطالعه کرد و اتفاقات و مطالب آن زمان را که همواره تازگی داشته و شیرین است سینه به سینه به نسل های بعد انتقال داد.
وی با تاکید براینکه هنوز هم در سینه فاتحان خرمشهر حرف های ناگفته بسیاری وجود دارد اظهار کرد: وقتی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام آزاد شد، استکبارجهانی و رسانه های وابسته در خصوص آزادسازی این شهر سکوت اختیار کردند و هدف این بود که دوباره آن را به دست آورند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: استکبار جهانی و قدرت های شرق و غرب با همه تضادهایی که با یکدیگر داشتند در جنگ با ایران به وحدت رسیدند و با حمایت و پشتیبانی از صدام جنایتکار طومار انقلاب را برچیده و جمهوری اسلامی را ساقط کنند اما رشادت و ایستادگی ملت ایران و تدبیر، درایت و شجاعت امام (ره) توطئه شوم و پلید آنان را خنثی کرد و شکست سختی را خوردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از جنگ هشت ساله تحمیلی به عنوان جنگ جهانی سوم یاد کرد و گفت: در این جنگ تمام ابرقدرت ها و حامیان آنها در پشت سر صدام بودند امام ایران مقاوم با تمام توان در مقابل آنها ایستاد و با بیرون راندن دشمن از خرمشهر به زیبایی هرچه تمام قدرت اسلام و قرآن را به دشمن نشان داد.
حجت الاسلام خاتمی افزود: فتح خرمشهر کار عظیمی بود و از لحاظ سیاسی، نظامی و اجتماعی بسیار مهم بود و در حقیقت سرنوشت جنگ را مقاومت جانانه در خرمشهر تعیین کرد و امروز نیز آثار و برکات فراوان آن بر کسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد: خرمشهر برای ما فتح عقیده و پاسداری از انقلاب و تمامیت ارضی بود و تا به امروز استوار بودیم و به مدد پروردگار بعد از این استوار خواهیم بود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.