پریسا داداشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوع مواد غذایی ارائه شده در مهدهای کودک اهمیت زیادی دارد و با توجه به تعاملات انجام گرفته با دانشگاه علوم پزشکی این استان برنامه مدونی از سوی کارشناسان تغذیه ارائه می شود.
وی اظهار کرد: نظارت در مهدهای کودک شامل سطوح مختلفی می شود که در سطح اول خود ارزیابی مهدهای کودک است که متصدیان نسبت به تکمیل فرم ها اقدام و سپس آن را به اداره های شهرستان ها تحویل می دهند که هر 6ماه یکبار انجام می شود.
داداشی افزود: در سطوح دوم نیز کارشناسان اداره های شهرستان ها هر سه ماه یکبار تمامی مهدهای کودک را نظارت و بازرسی می کنند و در صورت بروز تخلفی این روند تکرار می شود و در سه سطح نیز به صورت استانی و با همکاری کارشناسان بخش های مربوطه نظارت مستمر انجام می شود.
وی بیان کرد: تعدادی مهد کودک نیز در روستاهای این استان فعالیت می کنند که طی ایام سال تحصیلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی روزانه یک وعده غذای گرم به کودکان داده می شود و مراکز بهداشت نیز بر این موضوع نظارت جدی دارند.
این کارشناس ادامه داد: بیشترین موارد بازدید شده در مهدهای کودک مربوط به ایمنی و مسائل بهداشتی بوده است که این مسائل به طور مستمر رصد می شود.
وی اظهار کرد: طی سال گذشته 2 مورد شکایت مربوط به نحوه شهریه مهدهای کودک گزارش شد، اما موضوعی که وجود دارد این است، اغلب والدین نحوه محاسبه شهریه شامل روزهای اضافی را نمی دانند و این موضوع مشکلاتی را ایجاد می کند.
به گفته داداشی، به زودی شهریه های جدید مهدهای کودک اعلام خواهد شد و والدین در صورت مشاهده تخلفات، موارد را می توانند از طریق راه های ارتباطی که در تابلو اعلانات مهدهای کودک نصب شده، اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 63 مهد کودک در شهر زنجان، 98 مهد کودک در سطح شهرهای استان و 67 مهد کودک نیز در روستاهای استان فعال است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.