معاون استاندار زنجان با ابراز خرسندی از ساخت پردیس‌سینمایی در زنجان گفت: احداث پردیس موجب می‌شود استان‌ به پایگاهی در بحث سینما تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جواد رحمتی  در مراسم کلنگ‌زنی پروژه پردیس سینمایی گاوازنگ زنجان اظهار کرد: اگر نگاهی به تاریخچه زنجان بیاندازیم مشاهده می‌کنیم در زنجان سرانه سینمای قبل از انقلاب سه سینما بود که پس از انقلاب نه تنها یک صندلی به سینماهای زنجان اضافه نشد بلکه 2 سینمای دیگر تخریب شد.

وی با اشاره به تلاش مسوولان برای افزایش سرانه سینما در استان زنجان ادامه داد: امکان تخصیص اعتبار دولتی در این عرصه وجود نداشت لذا به‌دنبال تعقیب الگوهایی برای افزایش این بخش در استان زنجان بودیم.

به گفته این مقام مسوول در سنوات اخیر مدلی در استان دنبال می‌شود که حاصل آن شکل‌گیری پروژه‌های مشارکتی در استان زنجان است که از سر جمع اعتبارات شهرداری زنجان بیشتر است.

معاون عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: سال گذشته پروژه‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری کلنگ‌زنی شد که مبین اجرای چند پروژه مهم در مقیاس بزرگ در شهر زنجان است.

رحمتی به کلنگ‌زنی بیمارستان 400 تختخوابی در زنجان اشاره کرد و گفت: همه این پروژه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها کسری این حوزه را در بخش‌های خدماتی و فرهنگی تامین کردیم.

وی به مذاکرات انجام شده از ماه‌های گذشته در راستای احداث پردیس سینمایی در زنجان اشاره کرد و یادآورشد: همجواری این پروژه با دانشگاه تحصیلات تکمیلی موجب برخی ملاحظات در بحث بارگذاری و سیمای مظهر شهری شد و تلاش شد این پروژه در ورودی دانشگاه به سمت بالا جانمایی شد.

به گفته این مقام مسوول زمین این پردیس از سوی بنیاد مسکن انقلاب استان زنجان تامین و مقرر شده هفت سینما در مقیاس زیر 100 نفر و 2 سینما در مقیاس 150 نفر ساخته شود.

معاون عمرانی استانداری زنجان گفت: احداث این پردیس و سیاست‌گذاری انجام شده موجب شود استان زنجان به پایگاهی در بحث سینما تبدیل شود.

وی با ابراز امیدواری برای برگزاری جشنواره‌های سینمایی در این استان گفت: استان‌زنجان در بحث جشنواره غذا به قطب کشور تبدیل شده از این‌رو این پردیس مقدمه‌ای برای تربیت هنرمندان و مرکزی برای تبادل فرهنگی میان هنرمندان عرصه سینما خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.