به گزارش ایرنا ، با وجود آنکه زمان سخنرانی حجت الاسلام دکتر حسن روحانی ساعت 9:30 دقیقه صبح اعلام شده بود، اما مردم زنجان از ساعت هشت صبح در ورزشگاه انقلاب این شهر برای حضور در سالن 6 هزار نفری حضور یافتند.
برخی از مردم علاوه بر آنکه کاغذهایی به رنگ سبز و بنفش در دست داشتند، تصاویری از رئیس دولت اصلاحات کشور را نیز با خود حمل می کردند.
تیم ستاد روحانی که کاورهای سبز روشن به تن داشتند پیش از آغاز برنامه سخنرانی حاضران را با نظم و ترتیب به صندلی ها هدایت، و سعی داشتند تا شعارها را هماهنگ کنند.
شخصی طبلی در دست گرفته بود تا شعارهای استقبال از روحانی را یک نوا کنند؛ در این میان شعارهایی در حمایت از رهبران اصلاحات بیش از همه به گوش می رسید؛ همچنین حاضران با نوای ترانه ایران سالار عقیلی هم صدا شده و آن را زمزمه می کردند.
گروهی از حاضران کاغذهای 2 رنگ را که یک سوی آن سبز و سوی دیگر آن بنفش بود در دست داشتند و با شعاری در حمایت از یک نامزد انتخابات سال 88 ، آن را تغییر می دادند.
بنرها و مقوا نوشته هایی که روی آن شعار نوشته شده بود در دست مردم به چشم میخورد که از جمله آنها نوشته 'اصل 15 قانون اساسی(مربوط به حق آموزش زبان)' یا شعار ' آقای رئیس جمهوری سر ایران، زبان ندارد' بود.
آیین سخنرانی به طور رسمی از ساعت 10:30 با سخنان رئیس شورای روستای درسجین که با اشعاری حمایت خود از روحانی را اعلام کرد، آغاز شد. سپس دختر کوچکی در جایگاه با اهدای گل به روحانی خوش آمد گفت و روحانی هم از وی تشکر کرد.
سخنران بعدی پیش از سخنان روحانی، مربوط به یکی از دانش آموزان زنجانی که عضو شورای دانش آموزی کشور است، بود که پشت تریبون حاضر شد و از اقدامات و کارهای دکتر ظریف در حفظ اقتدار ایران تشکر کرد و آن را ثمره تصمیم درست روحانی در انتخاب وزیر خارجه ای توانمند برشمرد.
آخرین سخنران پیش از سخنرانی روحانی، پرفسور یوسف ثبوتی بود که در ابتدا اعلام کرد: می خواهم سخن دل شما را بگویم، پس سکوت کنید.
ثبوتی تاکید کرد: چرا به جوانان اعتماد نمی کنید و انان را باور ندارید؛ به حتم آنان از پدر و مادرانشان دین مدارتر هستند و در 10 یا 15 سال آینده اداره امور را در دست خواهند گرفت.
این دانشمند فیزیک و چهره ماندگار زنجانی گفت: فردی که مدام تحقیر و ارشاد شود، نیروی خلاقیت خود را از دست می دهد و در وهله سقوط اخلاق و منزلت انسانی قرار می گیرد.
هنگام حضور روحانی درسالن برای سخنرانی، شعارهایی چون ' روحانی قهرمان خوش آمدی به زنجان '، 'سلام بر روحانی درود بر رئیس دولت اصلاحات'، ' ای ملتین امیدی زنجانا خوش گلمیشن' و ' ای ایرانین امیدی زنجانا خوش گلمیشن' را سر دادند.
در هنگام سخنرانی روحانی جمعیت بیش از 10 هزار نفری که سالن 6 هزار نفری را پر کرده بودند شعار می دادند' آزادی اندیشه گاز انبری نمی شه'،' روحانی زنده باد'.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.