مهدی آهنکار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون سه هزار و 250 واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 625 واحد با معرفی به بانک های عامل تسهیلات دریافت کرده و مقاوم سازی شده اند.
وی یادآوری کرد: این شهرستان 16 روستا دارد و از این تعداد 9 روستای دارای دهیاری بوده و هفت روستای دیگر فاقد دهیاری هستند که در این روستاها درصد مقاوم سازی بسیار کمتر است.
آهنکار خاطرنشان کرد: متاسفانه موضوعی که در شهر خرمدره و دیگر شهرهای این استان نمود بیشتری دارد، این است که تعداد زیادی از متقاضیان مقاوم سازی واحد های روستایی پس از درخواست تسهیلات نسبت به بازپرداخت آن اقدام نمی کنند و این موضوع به نوبه خود پرداخت این منابع را از سوی بانک های عامل با دشواری مواجه می کند.
وی بیان کرد: بروز این موضوع و از سوی دیگر اعلام ضمانت از بانک عامل نیز موجب بی رغبتی کشاورزان برای دریافت تسهیلات مورد نظر در این بخش می شود و دیگر به مقاوم سازی واحد خود اقدام نمی کنند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خرمدره گفت: بر این اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خرمدره با همکاری کارشناسان مربوطه نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نظارت می کند و در این میان همکاری روستاییان در سرعت بخشی به برنامه های این بخش تاثیر بسزایی دارد.
وی، خاطر نشان کرد: مقاوم سازی واحدهای روستایی این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرهای استان وضعیت مناسبی دارد و انتظار می رود با رفع موانع و ترغیب روستاییان به امر مهم تحقق 100 درصدی حاصل شود.
به گفته این مسئول، هم اکنون در 16 روستای شهرستان خرمدره 12 هزار و 300 نفر زندگی می کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان خرمدره با 407 کیلومتر مربع مساحت معادل 1.8 درصد از وسعت کل استان و 65 هزار و 166 نفر معادل 6.4 درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می دهد.
8068/7320
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.