به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنچشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با شورای حفاظت از منابع آب استان زنجان افزود: زنجان در 2 شاخص جمعیت روستایی و میزان اشتغال بخش کشاورزی متفاوت از میانگین کشور است.
وی یادآورشد: میزان جمعیت روستایی زنجان 10 درصد بیش از میانگین کشور و میزان اشتغال بخش کشاورزی 31.1 درصد است که سهم این بخش در میانگین کشوری به 18 درصد می رسد.
درویش امیری اظهار کرد: وضعیت منابع آبی این استان نسبت به سایر نقاط کشور بهتر است و اگر در بخش کشاورزی از سیستم های آبیاری تحت فشار استفاده شود، زنجان با مشکل کمبود آب مواجه نخواهد شد.
استاندار زنجان گفت: این استان در اجرای برنامه پنجم توسعه در بخش کشاورزی خوب عمل کرد اما با نقطه ایده آل و مطلوب همچنان فاصله داریم.
وی خاطرنشان کرد: این استان 2.5 برابر نیاز خود، محصول کشاورزی تولید می کند و تامین کننده 35 درصد از زیتون کشور است.
درویش امیری تولید 10 هزار تن انواع آبزیان و 80 هزار تن سیر را از دیگر دستاوردهای مهم تولید محصول کشاورزی در زنجان اعلام کرد و ادامه داد: در صورتی که برنامه های پیش بینی شده برای توسعه این بخش همچون کشت زیتون در اراضی شیب دار به درستی اجرا و محقق شود، می توان شاهد دستاوردهای بیشتری در حوزه کشاورزی زنجان بود.
استاندار زنجان گفت: در خصوص صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی اقداماتی انجام شده است اما با نقطه ایده آل فاصله بسیاری وجود دارد و همچنان نیازمند توجه جدی است.
وی اضافه کرد: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان، هرچه سریعتر باید پایانه صادرات محصولات کشاورزی به بهره برداری برسد.
درویش امیری تاکید کرد: برای صادرات محصولات کشاورزی باید سیاستگذاری میان و بلند مدت داشته باشیم و در این خصوص مجلس شورای اسلامی باید پیش قدم شود و از تجربه کارشناسان در این زمینه بهره گیرد.
استاندار زنجان گفت: توسعه سیستم های نوین آبیاری در 25 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان از جمله برنامه های در دستور کار دولت است.
وی ابراز کرد: تا کنون از این 25 هزار هکتار، سیستم های نوین آبیاری در 14 هزار هکتار اجرا شده و عملیات اجرایی چهار هزار هکتار دیگر هم آغاز شده است.
درویش امیری افزود: برای مابقی زمین ها در صورت تامین اعتبار، تلاش می شود، عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز و به اتمام برسد.
استاندار زنجان اظهار کرد: توسعه بخش کشاورزی از مفاد اقتصاد مقاومتی است و توسعه آن می تواند برای دستیابی به ارزش افزوده و ایجاد اشتغال کمک کند اما در کنار آن باید استفاده درست از منابع آبی و خاکی مد نظر قرار گیرد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشار ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.