به گزارش ایرنا ، اسدالله درویش امیری شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه سومین جشنواره بین المللی غذای اکو - جاده ابریشم با بیان اینکه برپایی چنین جشنواره هایی فرصت مغتنمی برای افزایش نشاط و شادابی اجتماعی است، افزود: جشنواره هایی همچون جشنواره غذای اکو با تقویت ظرفیت های گردشگری زمینه افزایش اشتغال، رونق اقتصاد داخلی و معرفی ظرفیت‌های فراوان موجود در استان را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه ایران به لحاظ تنوع اقوام و فرهنگ ها جزو کشورهای غنی دنیا بشمار می رود، ادامه داد: تفاوت های نژادی، جغرافیایی، سیاسی و زبانی هرگز نمی تواند مانعی برای ایجاد صمیمیت و همدلی، نزدیکی و ارتباط میان ملت ها شود، زیرا ملت ها همیشه از طریق روابط فرهنگی گام در مسیر توسعه می گذارند و در این میان، توجه به فرهنگ غذایی مردم دنیا می تواند زبان مشترکی برای این تعامل باشد.
درویش امیری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی( اکو) ، همواره در پیشبرد اهداف توسعه ای آن پیشگام بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه هایی همچون جشنواره غذا، امکان معرفی فرهنگ ها و غذاهای محلی و منطقه ای کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی را فراهم می کند.
وی خاطرنشان کرد: ایده برپایی جشنواره غذا، ضمن ایجاد زمینه نشاط و شادابی در جامعه و ارتقای تعاملات منطقه ای کشورها، بر اهمیت توجه به سیستم تغذیه ای و امنیت غذایی در میان تمامی ملت های جهان تاکید دارد و مردم را با شیوه های مختلف تهیه و طبخ غذا در کشورهای مختلف و استانداردهای غذایی جهان آشنا می سازد.
استاندار زنجان گفت: توجه به گسترش صنعت گردشگری علاوه بر دیپلماسی مردمی و گسترش تعاملات فرهنگی و اجتماعی می تواند نقش بسزایی در راستای مقابله با فقر، کاهش بیکاری، ایجاد رونق اقتصادی و افزایش رفاه اجتماعی داشته باشد و با سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، ضمن ایجاد نشاط اجتماعی، در تمامی بخش‌های اقتصادی و تعاملات منطقه ای نیز اثرات توسعه‌ای دارد.
وی تاکید کرد: ما امیدواریم روزی رویای صلح، عدالت، توسعه و برخورداری از امنیت و غذا در سرتاسر جهان محقق شود و هیچ کودک گرسنه ای در این کره خاکی از نعمت غذای سالم محروم نماند.
به گزارش ایرنا، سومین جشنواره بین المللی غذای اکو - جاده ابریشم از 20 تا 22 اردیبهشت جاری در مجموعه نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان در حال برگزاری است.
8068/7312
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده:اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.