به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور شامگاه چهارشنبه در دیدار با اعضای سازمان های مردم نهاد حوزه صنایع دستی در زنجان افزود: در ایام نوروز امسال میزان فروش صنایع دستی در قالب غرفه های عرضه این محصولات در سراسر کشور نیز به حدود 450میلیارد ریال رسید.
وی به ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد در امور مختلف تاکید کرد و افزود: اگر در سیاست گذاری، تدوین و اجرای قوانین، 2 بازوی سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی در کنار نهادها و سازمان های دولتی نباشند، دستورالعمل ها و آیین نامه ها فقط به کتابچه هایی در کنار میز مدیران تبدیل می شود.
وی با بیان اینکه وجود و حضور سازمان های مردم نهاد، نمایشی نیست بلکه تعیین کننده و اثر گذار است، اظهار کرد: موفقیت برنامه های دستگاه های دولتی در گرو مشارکت دادن بخش غیر دولتی است.
احمدی پور با اشاره به موارد و مسائلی همچون ضرورت تسهیل گری برای بخش خصوصی برای ایجاد رونق گردشگری، بیمه فعالان حوزه صنایع دستی و وجود برخی مشکلات در حفاظت و مرمت آثار تاریخی، افزود: به لحاظ ساختاری، نهادی و اداری محدودیت ها و مشکلاتی داریم و تمام تلاش سازمان این است که بتواند با رویکرد فرابخشی در جهت برطرف کردن آنها قدم هایی بردارد.
وی به ظرفیت و نقش صنایع دستی در ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: حوزه صنایع دستی و گردشگردی ظرفیت بسیار توانی در ایجاد اشتغال پایدار و نیز رونق صادارت و مثبت شدن تراز بازرگانی دارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنوع فرهنگی و جغرافیایی موجود در کشور را فرصتی برای حوزه گردشگری برشمرد و افزود: تبدیل شدن استان های کشور به مقاصد گردشگری در گرو حفظ اصالت ها و ایجاد برندها مختص به خودشان است.
وی با بیان اینکه ایران همیشه مهد خرد، مهرورزی، تمدن و عقلانیت بوده است، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات موظف هستیم از این فرهنگ بی‌بدیل و عنصر دیرین ایرانی حفاظت کنیم و اجازه ندهیم خردورزی، شعور، اصالت و این توانایی برای همدلی و همگرایی به ‌وسیله شعارهایی که پایه و اصالت ندارند هدف گرفته شود.
احمدی پور با بیان اینکه ما موظف به صیانت از ارزش‌های فرهنگی خود هستیم، تاکید کرد: باید مراقبت کنیم تا دروغ در این سرزمین ریشه پیدا نکند و نیز اجازه ندهیم ویژگی فرهنگی مان به واسطه تندبادهای هیجانی مورد هدف قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، عصر روز چهارشنبه، 16 کیوسک عرضه صنایع دستی با عنوان 'بازارچه زندگی' در شهر زنجان با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه برنامه سفر خود به زنجان در آیین افتتاحیه سومین جشنواره بین المللی جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم حضور یافت.
سومین جشنواره بین المللی غذای اکو - جاده ابریشم از 20 تا 22 اردیبهشت جاری در مجموعه نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان در حال برگزاری است.
6085/7312
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.