روح الله مومن نسب روز چهارشنبه در حاشیه اولین همایش علمی- تخصصی مجازی سپاه استان در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما افزود: بر اساس این آمار، 19میلیون و 800 هزار نفر از کاربران اینترنت زیر 18 سال هستند که به این موضوع باید توجه کرد.
وی اظهار کرد: ضعف در قانگذاری موجب استفاد نادرست از اینترنت و فضای مجازی و بروز آسیب ها شده است به طوریکه قانون خاصی برای کودکان در این بخش وجود ندارد.
مومن نسب افزود: این در حالی است که در کشورهای دیگر قانون مدون و مشخصی در خصوص استفاده کودکان از تلفن های همراه و نحوه ورود به فضای مجازی وجود دارد و این موضوع در کشورمان با خلا مواجه است.
رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی گفت: متاسفانه خانواده ها در ارتباط با نحوه استفاده از شبکه های مجازی و حتی تلفن همراه آموزش لازم را فرا نگرفته اند و حتی در برخی مواقع اطلاعات کودکان در این خصوص از والدین به مراتب بیشتر است.
وی با بیان اینکه مسئولان کشور باید نسبت به موضوع فضای مجازی اطلاعات و آگاهی های لازم را داشته باشند، گفت:
فراهم شدن ساخت و زیرساختهای فضای مجازی برای کشور مهم است.
مومن نسب افزود: مرکز فضای مجازی نیز جایگاه خود را آنگونه که باید و شاید پیدا نکرده است و از سوی دیگر هر کسی نرم افزار رایانه ای داخلی دارد، برای اخذ مجوز باید موانع متعددی را طی کند، درحالی که در موارد خارجی این چنین نیست.
رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی گفت: آگاه سازی خانواه ها و نحوه استفاده اعضای خانواده به ویژه کنترل کودکان در استفاده از فضای اینترنت و فضای مجازی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و به آن بها داده شود.

*** 68 درصد جرائم ثبت شده مربوط به تلگرام است
مومن نسب ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی نیروی انتظامی 68 درصد جرائم کشور مرتبط با تلگرام و 20 درصد دیگر اینستاگرام بوده که حتی رقم بیش از موارد یاد شده است.
وی ابراز کرد: جرائمی در این حوزه وجود دارد که بنا به دلایلی ثبت نمی شود و در این میان آگاهی و اطلاع رسانی کافی می تواند جرایم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.