به گزارش ایرنا ، فیض الله عرب سرخی شامگاه دوشنبه در جمع شماری از مردم زنجان با بیان اینکه صف بندی روشنی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در کشور شکل گرفته است، افزود: تحلیل درست از این صف بندی به شهروندان در تصمیم گیری کمک می کند.
وی ادامه داد: عده ای سعی می کنند مشکلات کشور را معجزه وار حل کنند در حالی که در سوی دیگر، طیفی قائل به این هستند که حل مسائل و مشکلات باید توام با عقلانیت و گام به گام انجام شود.
عرب سرخی اظهار کرد: کسانی به راحتی شعار ایجاد چند میلیون شغل در کشور می دهند ولی در باره نحوه امکان و چگونگی آن سخنی نمی گویند.
وی افزود: صدور تکذیبیه های گوناگون از سوی دستگاه ها و نهادها در واکنش به برخی اظهارات، نشان از آن دارد که حرف هایی که از سوی برخی نامزدها درباره وضعیت موجود کشور زده می شود چقدر غیر واقعی و نادرست است.
عرب سرخی با بیان اینکه طرح وعده افزایش 2 و نیم برابری درآمد کشور و افزایش چند برابری یارانه ها ازسوی برخی نامزدها، با هیچ منطق اقتصادی سازگاری ندارد، گفت: افزایش یارانه ها تورم 50 درصدی را در پی خواهد داشت و 2 و نیم برابر شدن در آمد کشور نیز نیازمند رشد اقتصادی 26 درصدی است که برای تحقق آن باید معجزه ای در کار باشد.
وی به موفقیت دولت تدبیر وامید در حل مناقشه هسته ای اشاره کرد و گفت: محصول عملکرد دولت گذشته در مذاکرات هسته ای، قطعنامه های شورای امنیت و تحریم ها بود که کشور را در آستانه یک فروپاشی قرار داد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: متاسفانه در دولت گذشته به جای حل مساله، سراغ دور زدن تحریم ها رفتند که محصول آن پیدایش بابک زنجانی و نابودی چهار میلیارد دلار از سرمایه کشور شد.
عرب سرخی به موفقیت دولت یازدهم در احیای سهمیه ایران در اوپک و افزایش صادرات نفت به نزدیک چهار میلیون بشکه اشاره کرد و افزود: این در حالی بود که در سال 92 به دلیل اعمال تحریم ها، در عمل به طور غیر رسمی در مورد ایران، موضوع نفت در برابر غذا در حال انجام بود.
عرب سرخی به موفقیت دولت یازدهم در مهار تورم و تک رقمی کردن آن اشاره کرد و گفت: خودکفایی در تولید گندم به عنوان یک کالای راهبردی از دیگر عملکردهای مهم دولت است و این در حالی است که در دولت گذشته هفت و نیم میلیون تن گندم به کشور وارد شد ولی اکنون یک میلیون تن گندم نیز آماده صادر کردن از کشور است.
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
8068/7312
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.