لیلا صباغی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قدیمی ترین کتابخانه خرمدره با مشارکت خیرین تخریب و بازسازی می شود و این اقدام در راستای پاسخگویی به نیاز مخاطبان است.
وی اظهار کرد: به دلیل قدمت بالا و بروز برخی مسائل روند مطالعه این پروژه طی 2 سال انجام شد و هم اکنون مراحل پایانی خود را می گذراند.
صباغی افزود: هم اکنون اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه پیش بینی شده است که 50 درصد اعتبارات آن از سوی انجمن خیرین و 50 درصد دیگر از اعتبارات ملی تامین می شود.
وی بیان کرد: تفاهم نامه ای ما بین انجمن خیرین این شهرستان با اداره کل نهاد عمومی کتابخانه های استان منعقد شده است و به محض اتمام مطالعات، بلافاصله عملیات احداث آن آغاز می شود.
مسئول امور کتابخانه های خرمدره ادامه داد: یکی از برنامه های مهم این نهاد، توجه به نقاط محروم فاقد کتابخانه عمومی است و تلاش می شود انجام این امر مهم نیز به دست خیرین سپرده شود تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش از گذشته ترویج یابد.
وی خاطرنشان کرد: قسمت شمال شرقی شهرستان با وجود کثرت زیاد جمعیت، کتابخانه ای مناسب ندارد و حضور خیرین می تواند به پیشبرد برنامه های ترسیم شده در این بخش کمک فراوانی کند.
به گزارش ایرنا، شهرستان خرمدره با 407 کیلومتر مربع مساحت معادل 1.8 درصد از وسعت کل استان و 65 هزار و 166 نفر معادل 6.4 درصد از جمعیت کل استان زنجان را تشکیل می دهد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.