زعفر افشار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار نفر از میرشکاران کرمانشاه به منظور شکار این حیوان وحشی و درنده در این منطقه به سر می برند و با توجه به اینکه احتمال دارد گرگ مادر برای شیر دهی به توله ها به لانه برگردد اطراف لانه را بطور شبانه روز و به دقت زیر نظر دارند.
وی اظهارکرد: اگر این میرشکاران از وجود سگ های تجسس بهره مند بودند در این صورت می توانستند این گرگ را که در همین اطراف بوده و از دور مواظب توله هایش است رد زنی کرده و با شکار آن به نگرانی اهالی روستاهای پیرامون خاتمه دهند.
افشار با تاکید براینکه شکار گرگ ها کاری بسیار سخت است، افزود: اهالی محلی نیز در صورت تمایل به همکاری در شکار این گرگ، می توانند از محیط زیست مجوز بگیرند تا با از بین بردن این حیوان به ترس و وحشت خانواده ها به ویژه کودکان روستایی پایان دهند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: یکی از این گرگ های مهاجم که به احتمال زیاد از نوع هیربید (سگ گرگ) بود چند روز پیش توسط محیط بانان و میرشکاران هدف گلوله قرار گرفته اما با استفاده از تاریکی شب از محل گریخته است.
افشار ادامه داد: زوزه این گرگ پس از تیراندازی به گوش اطرافیان در محل رسیده و وجود خون بر زمین نیز حکایت از اصابت گلوله دارد اما تاکنون لاشه ای به دست نیامده است.
افشار تصریح کرد: حیوانات درنده به منظور بقا دست به شکار می زنند اما حمله آنها به انسان ها پذیرفتنی نیست و برای حفظ جان انسان باید حیوان مهاجم معدوم شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده نیز با بیان اینکه اطراف لانه این گرگ برای به دام انداختن این حیوان مهاجم تله گذاری شده است گفت: توله ها همچنان در لانه بوده و میرشکاران نیز به کمین نشسته اند.
سعید کرد، افزود: معدوم کردن توله ها در این شرایط، اشتباه محض است و اگر به این توله ها آسیبی وارد شود در این صورت گرگ مادر عصبانی و مهاجم تر می شود و به همین خاطر بهتر است پس از به دام افتادن گرگ، تکلیف توله ها مشخص شود.
وی یادآورشد: صبح شنبه گرگ مادر را در نزدیکی لانه مشاهده کردیم و با خودرو دراختیار دنبالش کردیم اما سطح ناهموار مسیر
مانع از ادامه تعقیب شد و بالا و پایین شدن خودرو نیز موجب شد از ناحیه سر دچار شکستگی شوم.
به گزارش ایرنا، 29 فروردین امسال یک پسربچه 1/5 ساله در روستای زواجر و 15 اردیبهشت جاری نیز یک دختر بچه 3/5 ساله توسط این گرگ مورد حمله قرار گرفتند که تلاش اعضای خانواده و اهالی روستا موجب شد تا گرگ مهاجم پس از طی حدود سه کیلومتر، این کودکان را بر زمین گذاشته و از محل متواری شود.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.