غلامحسین جمیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون اسناد راه اندازی این صندوق، در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست بررسی است.
وی یادآورشد: این صندوق به منظور حمایت از طرح های علمی دارای ظرفیت صندوق غیر انتفاعی پژوهش وفناوری به همت این اتاق و دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای حمایت از سرمایه گذاران از طرح های علمی راه اندازی می شود.
جمیلی اظهار کرد: این اتاق مجوز اولیه راه اندازی چنین صندوقی را در اسفند سال گذشته دریافت کرده است و بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا 10 روز آینده مجوز فعال سازی آن صادر می شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: بسیاری از ایده ها، ابتکارات و کسب و کارهای خلاقانه که در حال شکل گیری است، نیاز به حمایت های اولیه دارند.
وی خاطر نشان کرد: در دنیا، صندوق های مخاطره پذیر، ریسک کسب و کارهای خلاقانه را می پذیرند و از میان چندین پروژه علمی که قابلیت اقتصادی شدن دارند، در نهایت موارد برجسته را برای به سرانجام رساندن انتخاب می کنند.
جمیلی ادامه داد: رونق چنین کسب و کار منتخبی تمام عملکرد دیگر کسب و کارهای خلاقانه را جبران می کند و می تواند به یک شرکت دانش بنیان قوی تبدیل شود.
وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی برای حمایت از فعالیت های پژوهشی، قصد دارد با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی را به منظور حمایت از تجاری سازی محصولات نوآور و کمک به توسعه صادرات آنها تاسیس کند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.