مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه در سال 92 رتبه استان در کنکور 27 بود با شیب قابل‌توجهی وضعیت دانش‌آموزان استان زنجان بهتر شده، اظهار کرد: در سال 94 این رقم به 21 رسید و در سال گذشته به رتبه 19 دست پیدا کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز (16 اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای فرهنگی اظهار کرد: این هفته به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان هفته معلم نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه هایی به مناسبت هفته معلم از (12 تا 18 اردیبهشت) اجرا می شود، گفت: رشد هر جامعه ای منوط به تعالی تعلیم و تربیت است.

 تمجیدی، توانمندسازی فرهنگیان را از اهداف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت اعلام کرد و گفت: معلمان محور اصلی فعالیت های این مجموعه هستند.

این مقام مسئول از معلمان به عنوان محور اصلی تعالی دستگاه تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: از این رو در تمام جوامع معلم مورد تکریم قرار می گیرد چرا که معلمان در رشد دانش آموزان وتعالی جامعه نقش دارند.

تمجیدی با یادآوری اینکه در کشور ما هم تکریم از مقام معلم در طول سال اجرا می شود ولی در هفته معلم به اوج خود می رسد، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای فرهنگی، تجلیل از فرهنگیان بازنشسته، پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان و دیدار با خانواده های شهدای فرهنگی در این هفته اجرا شد.

وی با بیان اینکه معلمان برای اثرگذاری مطلوب بایستی معلومات و مهارت های شغلی خود را افزایش دهند، گفت: براساس برآوردهای به عمل آمده از نظر تحصیلات دانشگاهی معلمان استان زنجان در شرایط مطلوبی هستند و نزدیک 70 درصد همکاران مدرک لیسانس دارند و بخش اعظمی از این معلمان مشغول تحصیل در مقاطع بالاتر هستند.

این مقام مسوول به گذراندن دوره های تکمیلی برای دانش افزایی معلمان اشاره کرد و افزود: به صورت میانگین هر معلم 40 ساعت در طی سال دوره آموزشی طی کرده است.

تمجیدی خاطرنشان کرد: علیرغم برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان و ارتقاء سطح معلومات آنان باید اولیا هم در روند آموزش با مدارس همکاری کنند.

وی به وضعیت علمی دانش آموزان استان زنجان در تمام مقاطع و با استفاده از شاخص های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از معیارها ارزیابی عملکرد تحصیلی دانش آموزان و  معدل دانش آموزان در سال سوم متوسطه و در امتحانات نهایی است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصلی گذشته میانگین معدل دانش آموزان استان زنجان نسبت به سال تحصیلی قبل بهبود پیدا کرده بود و شاهد رشد میانگین معدل دانش آموزان استان بودیم.

تمجیدی به برگزاری دوره های تقویتی کنکور در برخی از مدارس استان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه در سال 92 رتبه استان در کنکور 27 بود با شیب قابل توجهی وضعیت دانش آموزان استان زنجان بهتر شده است، اظهار کرد: در سال 94 این رقم به 21 رسید و در سال گذشته به رتبه 19 دست پیدا کردیم.

وی به فعالیت های فرهنگی و قرآنی در مدارس اشاره کرد و گفت: در کنار یادگیری دروس رسمی از فعالیت های فرهنگی غافل نیستیم و این فعالیت ها در قالب مسابقات فرهنگی و هنری،  پرسش مهر، دوره‌های آموزشی و فرهنگی برای دانش‌آموزان در مدارس و کانون های فرهنگی و تربیتی اجرا می‌شود .

به گفته این مقام مسوول، بنا به اعلام وزاتخانه متبوع استان زنجان در فعالیت های فرهنگی و هنری جزو سه استان برتر کشور محسوب می شود و برخی از فعالیت های فرهنگ و هنری با مشارکت اولیا برگزار می شود.

تمجیدی به مدارس هیات امنایی و مشارکت اولیا در مدارس اشاره کرد و گفت: این مدارس با هدف اداره هیات امنایی مدارس برای ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی مدارس راه اندازی شدند.

وی با اشاره به اینکه تجربه نشان می دهد مدارس هیات امنایی توانسته است رضایت اولیا را جلب کند، گفت: با نظارت های انجام شده از این مدارس این مساله ثابت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: از 850 هزار داوطلب کنکور 530 هزار نفر در رشته تجربی و نزدیک به 180 هزار داوطلب در هر یک از رشته های ریاضی و انسانی ثبت نام کردند.

وی به هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید و تمهید مقدمات اشاره کرد و گفت: با برپایی جلسات و پیگیری موارد مربوط به هدایت تحصیلی، مشکلات را کاهش داده و سعی شده است اولیا توجیه شوند.

به گفته تمجیدی آزمون های رغبت و استعدادسنجی در مدارس از طریق پرسشنامه اجرا می شود و به دانش آموزان توصیه می گردد، رشته هایی را انتخاب کنند که به عنوان اولویت های اصلی معرفی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.