شهرام میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه های مهم و اولویت دار جمعیت هلال احمر این استان آموزش و گسترش ارتقای دانش عموم مردم به آموزش های عمومی و همگانی است.
وی اظهار کرد: این در حالی است که این آموزش ها در مناطق روستایی به دلیل بروز مخاطرات مختلف از قبیل سیل و زلزله اهمیت فراوانی یافته و در این راستا آموزش های لازم از سوی امدادگران هلال احمر در سطح استان به گروه های تحت پوشش ارائه می شود.
میرزایی افزود: با توجه به موقعیت فصلی و بارندگی های رگباری احتمال وقوع سیل وجود دارد.
وی بیان کرد: وقوع سیل در اوایل هفته جاری در برخی روستاهای خدابنده این موضوع را نشان داد که یکی از عوامل اصلی بروز این مساله، ساخت و ساز غیر مجاز روستاییان در مسیر رودخانه و تبدیل مسیر سیلابی به خیایان بوده که در نهایت خسارتهایی را رقم زد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: متاسفانه آموزش های عمومی برای مقابله با حوادث گوناگون در جامعه بیش از گذشته کاهش یافته که این مهم به نبود حساسیت و مشارکت خانواده ها باز می گردد.
وی خاطرنشان کرد: همشهریان به ویژه ساکنان مناطق روستایی به این موضوع توجه داشته باشند که چه خطراتی زندگی پیرامونی آنها را تهدید می کند و وقوع سیل در برخی مناطق این استان و دیگر استان های کشور آموزش های مقابله ای را ضروری کرده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام صفی الله کرامتی مدیرکل مدیریت بحران این استان، برآورد اولیه خسارت سیل در این استان به 224 میلیارد ریال اعلام شد که بیشترین میزان آن مربوط به بخش کشاورزی بوده است.
برنامه های گرامیداشت هفته صلیب سرخ و هلال احمر با شعار ' دنیایی در انتظار صلح ' همزمان با سطح کشور از 13 لغایت 19 اردیبهشت آغاز شده است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.