به گزارش ایرنا، مرتضی تمجیدی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از مقام معلم در سالن شهید باهنر ابهر، اظهار کرد: برخی از دشمنان فرصت طلب از هر بهانه ای به دنبال آسیب زدن به مردم و کشور جمهوری اسلامی هستند که ما باید با حضور حداکثری و گسترده در انتخابات دشمنان را ناامید و روح نشاط و امید را در جامعه ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه رای مردم باید با کیفیت و آگاهانه باشد، تاکید کرد: نامزدها باید به وعده هایی که می دهند توجه داشته باشند زیرا در صورتی که نتوانند به وعده خود عمل کنند موجب یاس و نا امیدی می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: معلمان باید با ارتقاء توانمندی های خود همچنان به عنوان قوی ترین گروه مرجع باقی بمانند و برای تاثیر گذار بودن در تحولات اجتماعی باید انگیزه داشته باشند و این انگیزه را به دانش آموزان منتقل کنند.
وی با بیان اینکه با تلاش دولت میانگین دریافتی معلمان به 26 میلیون ریال رسیده است، یادآور شد: انگیزه بالا فقط با حقوق بالا بدست نمی آید ولی در دولت ریل گذاری مناسبی صورت گرفته تا این قشر دغدغه معیشت نداشته باشند.
تمجیدی خاطرنشان کرد: رسانه ها باید بیش از این به معلمان و آموزش و پرورش بپردازند و نشان دهند که تعلیم و تربیت و آموزش دغدغه جامعه است چراکه سند تحول بنیادین زمانی ضمانت اجرایی می یابد که آموزش و پرورش دغدغه ملی در کشور شود.
وی ابراز کرد: اگر خواهان جامعه سالم و با حداقل آسیب اجتماعی هستیم باید در تعلیم و تربیت سرمایه گذاری کنیم و برای داشتند دانش آموز، جوان و نوجوان توانمند باید معلمان توانمند داشته باشیم از این رو باید به معیشت، جایگاه اجتماعی، دانش و معرفت افزایی، و بالابردن مهارت های تخصصی معلمان توجه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: دانش آموزان از نگاه، رفتار و بیان معلم الگوبرداری می کنند از این رو معلمان باید با دانش آموزان برخورد عادلانه داشته باشند و براساس پیشرفت فناوری، مهارت های تخصصی خود را افزایش دهند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابهر در این مراسم افزود: آموزش و پرورش مهمترین رکن پیشرفت است و محور پیشرفت از مدرسه آغاز می شود که کلید آن در دستان پرمهر معلم است.
وی با اشاره به اینکه معلمان مورد اعتماد همه افراد جامعه هستند، بیان کرد: هیچ جامعه ای بدون معلمان نمی تواند به شاخص های پیشرفت و توسعه دست یابد.
رضایی با اشاره به اینکه جشنواره مبارزه با آسیب های اجتماعی به صورت کشوری در ابهر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: به مناسبت هفته معلم سیستم گرمایشی 12 مدرسه به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به بخشی از موفقیت های دانش آموزان، افزود: در سال قبل 200 دانش آموز از ابهر با کسب رتبه های برتر به بهترین دانشگاه های کشور راه یافتند و 10 دانش آموز نیز به مسابقات کشوری فنی و حرفه ای اعزام شدند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.