علیرضا جزء قاسمی، مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان در این باره به خبرآنلاین گفت:  عملیات اجرایی طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر زنجان از سال ۷۱شروع شده و تا پایان سال ۹۵ حدود ۲۹۶ کیلومتر شبکه و خط انتقال ، عملیاتی شده است .
جزء قاسمی افزود : جهت اجرای ۲۹۶ کیلومتر شبکه و خط انتقال و احداث مدول اول تصفیه خانه فاضلاب زنجان با ظرفیت ۱۲۵ هزار نفر(۲۷۶۴۸ متر مکعب در شبانه روز ) ۴۴۴ میلیارد ریال اعتبارهزینه شده است .
مدیر عامل شرکت آب فاضلاب شهری استان زنجان در ادامه به گسترش شهر نشینی و لزوم اتصال مشترکین به شبکه فاضلاب در راستای حفظ منابع آب و ارتقاء بهداشت عمومی اشاره کرد و افزود: افزایش تقاضای مردمی خصوصا در مجتمع های مسکونی و مساکن مهر جهت بهره مندی از تاسیسات جمع آوری فاضلاب و محدودیت منابع مالی دولتی این شرکت را بر آن داشت تا پیگیر استفاده از ظرفیت و توان اقتصادی - مدیریتی و اجرایی بخش خصوصی برابر ماده ۱۴۲ قانون برنامه پنجم باشد و پس از طی مراحل قانونی نسبت به عقد قرارداد برای احداث مدول دوم و ارتقاء مدول اول تصفیه خانه به روش BOT با رقم سرمایه گذاری ۱۱۰۰ میلیارد ریالی اقدام نماید که با اجرای این پروژه ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان از ۱۲۵ هزار نفر به ۴۱۰ هزار نفر افزایش می یابد .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان افزود : پساب تصفیه شده با توجه به روند پیشرفت تصفیه فاضلاب قابلیت استفاده در صنایع پایین دستی و حوزه کشاورزی و رها سازی در محیط زیست را دارد و این شرکت برای تامین بخشی از هزینه های اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب پیگیر فروش پساب حاصله به صنعت می باشد .
جزء قاسمی گفت : از دیگر پروژه های واگذار شده به بخش خصوصی تامین منابع مالی ، تکمیل ، بهره برداری از تاسیسات فاضلاب شهر ابهر برای دوره زمانی ۲۰ ساله با روش بیع متقابل شامل اجرای ۶۷ کیلومترشبکه جمع آوری باقیمانده و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب این شهرها می باشد .
وی افزود: اعتبار سرمایه گذاری شده جهت اجرای طرح ۴۰۰ میلیارد ریال می باشد همچنین پساب حاصله در صنایع فولاد منطقه مورد استفاده قرار گرفته و ضمن حفظ ذخایر آب های زیرزمینی با بازچرخانی آب از آلودگی محیط زیست جلوگیری خواهد شد .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 635629
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.