جواد رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به راه اندازی 2 ناحیه کارگاهی صنایع دستی 'ظریفان' و 'نیکان' در زنجان اشاره کرد و افزود: این ناحیه ها، مجموعه کارگاهی و فروشگاهی است که در کنار عرضه محصولات، زمینه آشنایی گردشگران با فرایند تولید صنایع دستی را نیز فراهم می کند.
گفتنی است ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره یک موسوم به 'ظریفان' در محدوه عوارضی زنجان - قزوین و ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره 2 موسوم به' نیکان' در محدوده عوارضی زنجان- تبریز به منظور استقرار واحدهای تولید و عرضه صنایع دستی در دست طراحی و اجرا هستند و پس از احداث در اختیار فعالان صنایع دستی قرار خواهند گرفت.
رحمتی اظهار کرد: در این مجموعه ها علاوه بر واحدهای تولید و عرضه صنایع دستی، امکانات کاملی برای ارائه خدمات پذیرایی به مسافران و گردشگران نیز در نظر گرفته خواهد شد.
وی به شرایط واگذاری واحدهای 2 ناحیه کارگاهی صنایع دستی به متقاضیان اشاره کرد و افزود: پس از واریز30 درصد از هزینه تمام شده اجرای پروژه از سوی متقاضیان، قرارداد احداث و راه اندازی مجموعه ها با شرکت شهرک های صنعتی بسته می شود.
رحمتی ادامه داد: حدود 50 درصد از اعتبار لازم برای احداث 2 ناحیه کارگاهی صنایع دستی در قالب تسهیلات در اختیار مجری پروژه که شرکت شهرک های صنعتی استان است، قرار خواهد گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: شرط واگذاری واحدها به متقاضیان، داشتن صلاحیت در یکی از رشته های صنایع دستی است که این امر نیز باید به تایید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برسد.
به گزارش ایرنا، چاروق دوزی، چاقو سازی، مسگری، گلیم بافی و ملیله کاری از رشته ها و فعالیت های عمده در حوزه صنایع دستی در استان زنجان است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.