مجتبی اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآورشد: با توجه به قیمت مناسب فروش محصول سیر در سالجاری، کشاورزان سیرکار شهرستان طارم، اقدام به برداشت نوبرانه و سبزی این محصول کرده اند.
وی سیر را یکی از اصلی ترین محصولات زراعی این شهرستان بیان کرد که علاوه بر تامین نیاز مصرف زنجان به استان های قزوین، کردستان، مازندران و گیلان نیز ارسال می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: ارزش ریالی کل محصول تولیدی این شهرستان در سال زراعی جاری حدود یک هزار و 539 میلیارد ریال برآورد می شود.
اسکندری خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت بالای سیر تولید شده طارم، بازرگانان مازاد تولید این محصول را به کشورهای عراق و روسیه صادر می شود.
به گفته وی مشکلات توسعه محصول سیر در شهرستان طارم، نبود انبارهای فنی برای ذخیره سازی و فقدان کارگاه های فرآوری صنعتی و بسته بندی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: تامین نهاده ها از جمله کودهای شیمیایی، آلی و سموم مختلف، آموزش، بازدیدهای کارشناسی، ارائه توصیه های فنی و تلاش به منظور جذب تجار از سایر مناطق برای افزایش صادرات محصول و تنظیم بازار انجام شده است.
اسکندری ارقام مورد کشت سیر در شهرستان طارم را سیر محلی طارم، سیر صورتی، سیر قرمز، سیر سفید و رقم آذر بیان کرد.
'کرفس' پیش از این نخستین محصول تولیدی کشاورزان این شهرستان در سالجاری وارد بازار مصرف شده است.
زیتون، انار، انجیر، فندق، گردو، گیلاس، سیب، انگور، آلبالو، به، توت، گوجه سبز، هلو، آلو، زردآلو، آلوچه، پرتقال، نارنگی، نارنج، گلابی، خرمالو، سیر، برنج، بادام، نخود فرنگی، گوجه فرنگی و کرفس از جمله محصولات این شهرستان است.
طارم با استان های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است و در شمال زنجان قرار دارد.
7325/3001
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.