کلیم الله وثوقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جاده زنجان – دندی یکی از پروژه های ملی استان زنجان است که 135 کیلومتر آن در منطقه استحفاظی زنجان قرار دارد و به طرف آذربایجان غربی می رود و دسترسی به این استان را روانتر می کند.
وی یادآورشد: مسیر دندی یکی از پروژه هایی است که حدود 10 کیلومتر بصورت بزرگراهی احداث شد و به بهره برداری رسید، یک قطعه چهار کیلومتری هم به عنوان راه اصلی از سمت زنجان در دست احداث است.
وثوقی اظهار کرد: از سمت دندی هم یک قطعه پنج کیلومتری بزرگراهی به بهره برداری و یک قطعه هشت کیلومتری با مشخصات راه اصلی به اتمام رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: برای 2 قطعه باقی مانده هم در آخرین سفری که وزیر راه و شهرسازی به این استان داشت، مسئولان استانی موفق به دریافت موافقت به منظور برگزاری مناقصه از وزیر شدند.
وی خاطر نشان کرد: در همین سفر موافقت برگزاری یک قطعه از مسیر زنجان - بیجار هم دریافت شد.
وثوقی ادامه داد: هم اکنون در مرحله تکمیل اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار داریم که اگر به مرحله اجرایی برسند، مسیر ارتباطی زنجان تا دندی به طور کامل تعیین تکلیف خواهد شد و مشخصات این مسیر به راه اصلی ارتقا پیدا می کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با اجرای این طرح، عرض آسفالت فعلی که 6.5 متر است که به 11 متر و مشخصات قوس ها و شیب طولی هم افزایش می یابد و گردنه چایرلو هم در این طرح حذف می شود.
وی اضافه کرد: به تبع این اصلاحات، تصادفات کمتر می شود و به علت افزایش سرعت حرکت، زمان رسیدن به مقصد کاهش می یابد.
وثوقی ابراز کرد: پروژه زنجان – بیجار حدود 75 کیلومتر بزرگراهی و مربوط به احداث باند دوم است که امید می رود این مسیر را بتوان به شهر زرین آباد رساند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: یک قطعه 10 کیلومتری دیگر هم در ادامه همین مسیر در سال جاری به مناقصه گذاشته خواهد شد.
وی افزود: از دیگر طرح های محلی، مسیر سلطانیه – خدابنده - همدان محسوب می شود که تبدیل به بزرگراه چهار بانده خواهد شد و هم اکنون در سه قطعه، پیمانکار مشغول فعالیت است.
وثوقی طول این مسیر را در حوزه استحفاظی استان زنجان 102 کیلومتر برشمرد یادآورشد: 70 کیلومتر از آن هم اکنون در دست پیمانکار و کارهای آن در دست اجراست و به تناسب تامین مالی پروژه پیش می رود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: امیدواریم و برنامه ریزی کرده ایم که یک باند از کمربندی خدابنده را در این مسیر راه اندازی و ترافیک شهری را به کمربندی منتقل کنیم.
وی اظهار کرد: دیگر طرح ملی راه سازی در این استان، احداث باند بزرگراهی سلطانیه – ابهر است که طول آن به 80 کیلومتر می رسد و یک قطعه 24 کیلومتری از آن به مناقصه گذاشته شده است.
وثوقی خاطر نشان کرد: 17 کیلومتر از این مسیر ارتباطی هم اکنون در دست پیمانکار است و بخشی هایی از همین مسیر همچون مسیر خرمدره - هدیج - نصیرآباد به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: 2 قطعه دیگر از همین مسیر ارتباطی هنوز به پیمان سپاری نشده است.
وی یکی دیگر از پروژه های ملی راه سازی را طارم - گیلوان - منجیل به طول 125 کیلومتر میان استان زنجان و گیلان است که که 80 کیلومتر آن در استان زنجان قرار دارد.
وثوقی اضافه کرد: یک قطعه هفت کیلومتری، یک قطعه 24 کیلومتری و یک قطعه چهار کیلومتری از این مسیر به بهره برداری رسیده و قطعه 13 کیلومتری دیگری در دست پیمانکار و قطعه خانچای آن هم در مرحله انتخاب پیمانکار است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ششمین طرح ملی راه سازی در این استان، مسیر درام – کلور – خلخال به طول 56 کیلومتر است که این 25 کیلومتر از آن در حوزه زنجان قرار دارد.
این مسئول یادآور شد: 10 کیلومتر از این مسیر با مشخصات راه روستایی آسفالت شده و 14 کیلومتر دیگر در دست پیمانکار قرار دارد و در صورت تامین اعتبار، تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.