زعفر افشار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این فرد خاطی چهار قطعه کبک معمولی که در زبان ترکی 'گوزل کهلیک' عنوان می شود، به صورت زنده کشف و ضبط شد.
وی اظهارکرد: این صیاد متخلف، کبک های کشف شده را حوالی ساعت 19:30 روز جمعه /هشتم اردیبهشت جاری/ با استفاده از خودروی نیسان وانت جابجا می کرد که به دست ماموران این یگان گرفتار آمد.
افشار افزود: در پی گزارش های واصله از دوستداران محیط زیست مبنی بر نگهداری کبک توسط یک فرد متخلف در شهر آببر محیط بانان شهرستان طارم خودرو فرد متخلف را متوقف و در بازرسی های به عمل آمده این تعداد کبک زنده به همراه یک عدد قفس نگهداری این پرنده به دست آمد.
وی تصریح کرد: برای این صیاد متخلف که غیر بومی است پرونده تخلف تشکیل و جهت رسیدگی حقوقی و اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان طارم ارسال شد.
افشار افزود: این کبک ها به اداره محیط زیست شهرستان طارم منتقل شد که پس از اطمینان از قدرت پرواز و قابلیت رها سازی به طبیعت بازگردانده خواهند شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست زنجان از دوستداران طبیعت و حیات وحش خواست در صورت مشاهده تخلف زیست محیطی و شکار غیرمجاز موضوع را به محیط زیست اطلاع دهند.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.