عبدالرضا شهبازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا انتخابات را تبلور عینی مردم سالاری دینی و تجلی اراده آرای ملت در اداره امور کشور خواند و افزود: صیانت از آرا به عنوان حق الناس، یک اصل انتخاباتی است که باید مورد توجه ویژه همه متولیان امر انتخابات قرار گیرد.
وی به جایگاه حساس بازرسی در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: در روز انتخابات در 926 شعبه اخذ رأی سطح استان زنجان، بازرسان هیات های بازرسی انتخابات مستقر می شوند.
شهبازی افزود: علاوه بر بازرسان مستقر در هر شعبه اخذ رأی، برای هر 15 شعبه، یک سربازرس نیز برای نظارت برحسن انجام فرایند بازرسی تعیین شده است.
وی با بیان اینکه اعضای هیات های بازرسی در چارچوب قانون و برای صیانت از آرای مردم در روز انتخابات در شعبه های اخذ رأی مستقر می شوند، افزود: متولیان برگزاری انتخابات اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی با وجود داشتن نظر، حق اعمال نظر ندارند و باید با قانونمداری، رعایت امانت و صداقت، ماموریت های خود را برای حسن اجرای انتخابات به نحو احسن انجام دهند.
شهبازی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به موعد انتخابات و نیز شروع ایام تبلیغات انتخاباتی، لازم است اعضای هیات های بازرسی با هماهنگی بیشتری مأموریت های محوله را پی گیری کنند.
رئیس هیات بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: امیدواریم در سایه خرد و همت جمعی، شاهد حسن اجرای انتخابات و به طور خاص صیانت از آرا در انتخابات پیش رو باشیم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
7312/
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده:رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.