مرتضی ممیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 40 روز گذشته به طور متوسط روزانه 12 فقره پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی زنجان تشکیل شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان اظهار کرد: همچنان پوشاک و سیگار بیشترین میزان کالای قاچاق کشف شده را، همانند سال گذشته به خود اختصاص داده است.
بیشترین کالای قاچاق کشف شده در استان زنجان طی سال گذشته، پوشاک، سیگار، گوشی تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی بود.
ممیزی ابراز کرد: احکام صادره در روند بررسی پرونده ها، منجر به محکومیت متخلفان و پرداخت مبلغی بالغ بر 10 میلیارد ریال شده است.
وی با اشاره به اهمیت جلوگیری از فروش کالاهای قاچاق اظهار کرد: در همین راستا در بخش قاچاق کالا 35 پرونده، بخش کالا و خدمات 397پرونده و در بخش بهداشت، دارو و درمان 12 پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.
ممیزی با بیان اینکه بیشترین تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت روی کالاها بوده است، تصریح کرد: گران فروشی و کم فروشی بعد از درج نشدن قیمت، به ترتیب بیشترین میزان تخلفات در استان را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان بر لزوم معدوم سازی محموله های قاچاق غیر مجاز تاکید و اشاره کرد: سال گذشته بیش از 90 محموله لوازم آرایشی و بهداشتی، خوردنی و آشامیدنی غیرمجاز در این استان معدوم شده است و در سال جدید هنوز محموله ای معدوم نشده است.
وی با تاکید بر ضرورت نظارت مناسب در راه های مواصلاتی برای جلوگیری از قاچاق، گفت: متاسفانه قاچاق از مبادی ورودی شهرستان ایجرود با اتوبوس افزایش یافته و نیازمند توجه بیشتر است.
ممیزی اضافه کرد: روز جمعه گذشته نیز یک محموله قاچاق لباس و مایع ظرفشویی به ارزش 200 میلیون ریال از یک اتوبوس مسافربری کشف و ضبط شده، همچنین پرونده آن نیز تشکیل شده است.
3216/3001
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.